Citroën Basalt: Bude z trnavskej Cé-trojky SUV kupé? Áno, ale nie v Európe

Citroën má plán rozsiahlej expanzie v Indii a Južnej Amerike. Pozornosť zákazníkov chce pritiahnuť kompaktný SUV-kupé. Takto bude vyzerať. A má veľa spoločného s novým Citroënom ë-C3, ktorý bude zakrátko schádzať z liniek trnavského závodu.

28.03.2024 18:00
debata
Citroën Basalt má všetky dizajnové prvky... Foto: Citroën
Citroën Basalt Vision - koncept 2024 Citroën Basalt má všetky dizajnové prvky Citroënu. Veď jeho základom je Citroën C3. Hoci sa tvári ako koncept, finálna verzia sa už veľmi nezmení.

Citroën sa včera pochválil konceptom Basalt Vision. Na prvý pohľad ide o kompaktné SUV-kupé. Jeho základom je platforma Smart Car, ktorú využíva nový elektrický Citroën ë-C3, ktorý by sa mal cenou dostať hlboko pod 25 000 a vo verzii s menším akumulátorom dokonca pod 20 000 eur. Lenže nie je tajomstvom, že nová architektúra je pripravená aj pre zástavbu spaľovacích motorov. To preto, že 20– či 25-tisíc eur je za malé SUV stále priveľa, najmä v regiónoch s nižšou kúpnou silou. Takými sú aj India alebo Južná Amerika, kde plánuje francúzska automobilka rozsiahlu expanziu. V rámci programu C-Cubed predstavil alebo predstaví tri novinky – hatchback C3, kompaktné SUV C3 Aircross a do tretice štýlové SUV-kupé Basalt.

Citroën Basalt Vision - koncept 2024
Citroën Basalt Vision - koncept 2024
+3Citroën Basalt Vision - koncept 2024

Jeho jedinečnú pozíciu v ponuke naznačuje už samotný názov Basalt, čo je v príkrom rozpore so súčasnou alfanumerickou nomenklatúrou značky. Hoci sa novinka predstavuje vo forme konceptu Citroën Basalt Vision, v skutočnosti nemá ďaleko od sériového modelu. Priznáva to aj sama automobilka. „Basalt je verným odrazom modelu, ktorý bude zákazníkom ponúknutý už v druhej polovici roka 2024,“ píše Citroën v tlačovej správe. Basalt zaujme kompaktnými rozmermi malého SUV, čomu zodpovedá aj väčšia svetlá výška v kombinácii so športovou siluetou a k tomu komfortom sedanu. Aspoň tak ho charakterizuje Citroën. Očakávame, že Basalt staví výlučne na spaľovacie motory. Pravdepodobne tie, ktoré používajú C3 a C3 Aircross mimo Európy.

Splývavou siluetou kabíny sa Basalt radí medzi... Foto: Citroën
Citroën Basalt Vision - koncept 2024 Splývavou siluetou kabíny sa Basalt radí medzi SUV-kupé. V tejto triede však bude raritou.
Citroen e-C4X - test spotreby zimy 2024 Čítajte viac Test spotreby: Citroën ë-C4 X – aký dojazd má v lete a aký v zime? Vieme to

V Južnej Amerike je Citroën C3 dostupný s 3-valcom 1.0 FireFly od Fiatu a tiež s koncernovým 3-valcom 1,2 PureTech v atmosférickej a preplňovanej verzii. Vrcholovou verziou je 4-valec 1,6 THP s kontinuálnou prevodovkou CVT. V Indii sa predáva aj ako elektromobil s výkonom 42 kW a malou batériou s kapacitou len 29,2 kWh. O osude Basaltu v Európe Citroën nič nenaznačil. Hoci ho s trnavským Citroënom ë-C3 spája spoločná platforma, je len málo pravdepodobné, že by dostal šancu na starom kontinente. Schádzať bude totiž z montážnych liniek v Indii a v Južnej Amerike, pričom Citroën zdôrazňuje vysokú mieru lokalizácie výroby. Navyše by musela automobilka Basalt upraviť tak, aby spĺňal vyššie emisné a bezpečnostné normy vyžadované v Európe.

Citroën AMI - test TA3 2024 Čítajte viac Videotest: Citroën AMI - novodobá ‘kačica‘ už jednoduchšia byť nemôže

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Citroen #Citroën Bsalt
Články podľa značiek