Maximálne využitie skladových plôch

Keďže na trhu existuje veľmi široké spektrum produktov, aj výber môže byť ťažší. Preto treba najprv poznať, na čo bude daná spoločnosť vozíky potrebovať a v akých priestoroch ich využije. Veľmi dôležité zároveň je, či budú vysokozdvižné vozíky použité počas celého roka, alebo len v hlavnej predvianočnej sezóne.

Ak sú známe odpovede na uvedené otázky, už je ľahšie vypočítať nielen náklady, ale aj návratnosť investície. V prípade uvedených strojov, ktoré poháňa elektrický motor na Li-Ion batérie, však jedna vec je jasná: peniaze na kúpu sa vrátia vďaka zefektívneniu a zrýchleniu logistických procesov.

Vysokozdvižné vozíky sú ideálne pri snahe maximálneho využitia skladových plôch. Preto aktuálne silným trendom je aj podľa experta na manipulačnú techniku a produktového manažéra spoločnosti Jungheinrich Martina Kozlova využívanie vysokých skladov s vrchnou regálovou pozíciou vo výške až 11 metrov, pričom sa používajú „Reachtrucky“.

„Rovnako trendom sú regály vysoké 18 metrov v prípade systémových zakladačov, ktoré v kombinácii s úzkou uličkou zvyšujú využitie skladovej plochy,“ vysvetľuje odborník.

Návratnosť investície je istá

Záujemcovia o manipulačnú techniku majú záujem tak o nové produkty Jungheinrich, ako aj vzhľadom na ekonomickú situáciu o použité. Pre väčšie podniky, ktoré čelia silnému toku tovarov, môže skôr vyhovieť kúpa úplne nového vozíka. Benefitom je okrem iného záručná doba a garancia kvalitného servisu. Navyše investícia sa vráti v priebehu pár rokov.

S očakávaním recesie nemeckej ekonomiky a čiastočne neistotou trhu sú však niektorí klienti zdržanliví v rámci dlhodobých investícií. Aj preto je koncept repasovanej manipulačnej techniky stále atraktívny hlavne pre zákazníkov, kde je prevádzka sporadická alebo stredne náročná.

„Repasácia vozíkov JUNGSTARS je v našom podniku unikátna. Sme jediná spoločnosť, ktorá robí repasáciu takzvaným priemyselným spôsobom,“ zdôrazňuje Martin Kozlov. Repasácia prebieha tak, že jazdené zariadenie, ktoré má za sebou napríklad štyri až päť rokov prevádzky v operatívnom lízingu, príde do závodu Jungheinrich v Drážďanoch. Tu ho kompetentní pracovníci na výrobnej linke kompletne rozoberú. Všetky dielce sa dôkladne očistia, repasujú, respektíve vymenia.

Zariadenie prejde obnovou všetkých dielcov, na výrobnej linke ho znovu poskladajú. Vozík, ktorý vyjde z repasovacej linky, je na nerozoznanie od nového vozíka. Časti rámu, časti zdvíhacích zariadení a ďalšie časti, ktoré majú dlhšiu životnosť ako napr. elektronika, môžu byt použité znovu.

„Záujem o repasované zariadenia je veľký. Navyše, je to náš ďalší príspevok k  ochrane životného prostredia. Pre klientov, ktorí majú radi najmodernejšiu technológiu a potrebujú zabezpečiť nerušený a spoľahlivý tok tovaru, je obmena flotily vozíkov priam zaužívaným štandardom.“

Nové verzus repasované vozíky

Použité vozíky vrátane vysokozdvižných vozíkov by sa dali rozdeliť do niekoľkých kategórií vo vzťahu k ich stavu. Pre každý druh použitého vozíka existuje špecifická skupina klientov, ktorým vyhovuje daný typ. V prípade JUNGSTARS repasovaných vozíkov ide o najvyššiu úroveň repasovaných vozíkov, ktorú ponúka Jungheinrich s 12 mesačnou zárukou a minimálne 80 percentnou kapacitou pôvodnej batérie.

„Menej náročným procesom repasácie prechádzajú vozíky v našej dielni, pri ktorej vozík prechádza komplexnou kontrolou funkčných dielov. Zistené nedostatky sa odstránia, vozík tiež prechádza kozmetickou úpravou, aby vzhľad reflektoval jeho funkčnosť,“ hovorí Martin Kozlov.

Záruka na dielensky repasované vozíky sú tri mesiace a zvyšková kapacita batérie je viac ako 60 percent. Firma predáva aj vozíky v stave ako sú, a to bez nejakého zásahu z jej strany. Hlavným faktorom dopytu po vysokozdvižnom vozíku je okamžitá dostupnosť a priaznivá cena. „Zákazníci si takéto vozíky, samozrejme, otestujú v našich skladových priestoroch, na základe čoho sa rozhodnú pre variant, ktorý im vyhovuje najviac.“

Rada odborníkov je dôležitá

Načo si dať pozor pri kúpe vysokozdvižného vozíka? Čo by poradil odborník? Ako upozorňuje Martin Kozlov, nevyberal by si vozík sám, naopak, nechal by si poradiť odborníkom v tejto oblasti. Široký výber z elektrických vysokozdvižných vozíkov ponúka webová stránka spoločnosti Jungheinrich Profishop.

V manipulačnej technike existuje podľa neho množstvo konfigurácií a doplnkov pre všetky oblasti používania. „Preto je najlepšou voľbou odborné poradenstvo zo strany dodávateľa, ktoré pomáha aj našim klientom používať manipulačnú techniku šitú na mieru ich potrebám.“

Spoločnosť Jungheinrich pokračuje s vývojom ďalších rád vozíkov s plne integrovanou Li-Ion technológiou s názvom POWERLiNE. Zároveň rozširuje svoje energetické riešenia v súvislosti s týmto trendom o nabíjacie stanice rady SLH 700i. Ide o unikátny nabíjač s vysokou efektivitou nabíjania a rozšírenými možnosťami.

„SLH 700i môžeme vybaviť rádiovým komunikačným modulom a pomocou riadiacej jednotky je možné inteligentne riadiť proces nabíjania v prevádzke. Tým sa efektívne znižujú záťažové špičky a predchádza sa preťaženiu siete.“

Spoločnosť Jungheinrich uviedla nedávno na trh viaceré nové čelné vysokozdvižné vozíky rady EFG 425/425k/430/430k. Minuloročnou novinkou je EFG 435, ktorý prešiel podľa Martina Kozlova kompletnou technologickou úpravou aj zmenou dizajnu.

Čoraz efektívnejšie batérie

Aké vylepšenia prídu na trh v tomto roku čo sa týka Li-Ion vysokozdvižných vozíkov a Li-Ion batérií? „Nemôžem prezradiť detaily, ale bude sa na čo pozerať na najbližšej logistickej konferencii v Stuttgarte,“ sľubuje Martin Kozlov, pričom poukáže na to, že vývoj Li-Ion batérií ďalej pokračuje.

„S vyšším dopytom po Li-Ion batériách sa stávajú čoraz dostupnejšími hlavne v prípade 24V a 48V. Z hľadiska použitia sme v minulosti zaviedli vyhrievanie článkov batérie, ktoré rozširujú aplikáciu v extrémne nízkych teplotách.“

Keďže sa Jungheinrich venuje vývoju aj výrobe Li-Ion batérií, podarilo sa spoločnosti rozšíriť komplexný proces recyklácie vlastných modulárnych článkov okrem druhého života v repasovaných batériách o využitie v stacionárnych úložiskách energie v závislosti od stavu článkov.