Skutočne je to tak. AMG G 63 sa stal posledným osemvalcovým „Géčkom“. Jeho obľuba je pritom mimoriadna. Mercedes hovorí, že momentálne tvorí až 60 percent všetkých predajov tejto triedy.

K tomu by sme mohli dodať, že za 45 rokov Nemci vyrobili už viac ako pol milióna kusov triedy G a z hranatého, pôvodne úžitkového auta vyrobili luxusnú terénnu legendu, ktorú mnohí nezriedka používajú ako symbol spoločenského postavenia.

K samotnému faceliftu predstavenému po šiestich rokoch by sme mohli dodať, že zvonka na prvý pohľad nič zásadné nemení. V detailoch toho ale nie je málo. V maske odteraz nájdete štyri horizontálne priečky namiesto troch. V nárazníku verzie AMG sa objavili vertikálne lamely a na kapote vrcholného modelu nájdete namiesto trojcípej hviezdy logo športovej divízie z Affalterbachu.

V kombinácii s karbónovým paketom auto dostalo prvky vyrobené z kompozitu v nárazníkoch, v bočných ochranných lištách a z uhlíkových vlákien bude čiastočne i kryt rezervného kolesa na zadných dverách.

Dizajnéri premiestnili prednú i zadnú kameru, pričom tá predná (pod registračnou značkou) dokáže na obrazovke nového multimediálneho systému MBUX simulovať priehľadnú kapotu a zadná (tesne nad „ešpézetkou“) dostala pre istotu ostrekovač kvôli predpokladu, že sa bude často špiniť.

Zaujímavou novinkou je prídavné vonkajšie obloženie predných stĺpikov a nová lišta nad rámom predného okna, pričom tieto úpravy majú za úlohu znížiť aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach.

Okrem tradičných prvkov faceliftu, ako sú nové laky či prepracovaná ponuka hliníkových diskov, dostala trieda G úplne prvýkrát aj bezkľúčové odomykanie, indukčnú nabíjačku pre mobily a tiež vyhrievané alebo chladené držiaky nápojov. Keď už sme v interiéri, za zmienku stojí nový volant, predovšetkým ale nový veľký dotykový displej infotainmentu.

Hydraulický podvozok

A činilo sa aj vývojové oddelenie zodpovedné za zavesenie. G bude naďalej využívať rebrinový rám, tuhú zadnú nápravu, nezávislé zavesenie predných kolies, pohon 4x4 a tri mechanické uzávierky diferenciálov, ale novinkou je takzvaný Active Ride Control.

Ide o príplatkový hydraulicky ovládaný podvozok, ktorý poznáme z modelov GT či SL. Aj v tomto aute dostanete navzájom prepojené tlmiče a hydraulické čerpadlo, pričom táto technika slúži na potláčanie náklonov na asfalte v zákrutách, ale v teréne je deaktivovaná a umožní štandardne veľký zdvih zavesenia.

Zákazníci budú mať k dispozícii tri pohonné jednotky. Naftové G 400 d nahradzuje 450 d s preplňovaným radovým šesťvalcom s objemom 3,0 litra. Má 367 koní, 750 Nm a k nim dostanete 48-voltový mild-hybrid, presnejšie povedané štartér-generátor, ktorý dáva dodatočných 20 koní a 200 newtonmetrov.

G 500 V8 s výkonom 422 koní a 610 Nm končí. Na jeho miesto nastupuje tiež mild-hybrid s rovnakým reverzibilným alternátorom, ktorý asistuje benzínovému radovému šesťvalcu 3.0. Má 449 koní a 560 Nm a rovnako plus 20 koní a 200 Nm. Mercedes zníženie spotreby o zhruba 2,5 litra benzínu na 100 km, otázkou ale je, či to nejako uteší vodičov triedy G zo straty osemvalca.

A ako asi tušíte, 48-voltovú architektúru dostalo i AMG G 63 so 4.0 V8 biturbo, ktoré ostáva na svojich číslach (585 koní a 850 Nm) a pridáva identickú výkonovú injekciu 20 koní a 200 Nm. Offroadu s hmotnosťou 2,64 tony to stačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 4,3 sekundy a ak si objednáte paket AMG Performance, Mercedes vám posunie maximálku z 220 na 240 kilometrov za hodinu.

Automobilka spustí objednávky o pár týždňov a prvé autá sa dostanú k zákazníkom v lete, ceny ale v tejto chvíli ešte nepoznáme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Mercedes