Čoraz drahšia reklama, ale aj delenie sa o cenné zákaznícke dáta. To sú dôvody, pre ktoré sa čoraz viac e-shopov rozhoduje v prospech vytvorenia si vlastnej mobilnej aplikácie. Následne sa firmy snažia do mobilu „presťahovať“ aj zákazníkov. Svoje aplikácie tak už nemajú len veľkí giganti ako Zalando, Temu či About you, ale i európske firmy pôsobiace aj na slovenskom trhu ako Alza, Notino, dm drogerie či Pilulka.

Rast mobilného nakupovania

Firmy si týmto spôsobom chcú ponechať zákaznícke dáta pre seba a následne s nimi ďalej pracovať. Tieto dáta sú pre firmy veľmi cenné, nakoľko vďaka nim vedia vytvárať ponuky na mieru pre zákazníkov. Dokážu na základe nich napríklad zistiť, koľko času trávia nakupovaním, ktoré produkty vyhľadávajú a môžu s nimi prostredníctvom notifikácií komunikovať.

Ďalšími výhodami je aj vyššia retencia, personalizovaný obsah, kvalitnejšie a presnejšie cielenie a kvalitnejšie dáta. Zároveň na opakované zacielenie nie sú potrebné externé nástroje ani reklamy, je to možné realizovať v rámci aplikácie.

„M-commerce, teda nákup cez mobil alebo tablet kontinuálne rastie. Momentálne tvorí približne 60 percent všetkých e-commerce nákupov, či sa jedná o nákup cez responzívnu webstránku alebo aplikáciu, a stále rastie. Je teda prirodzené, že väčšie a etablované e-shopy sa do aplikácií sťahujú,“ povedal pre TREND Ivo Mrena, CMO spoločnosti Shoptet.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa