Práce na severnom obchvate Prešova, rýchlostnej ceste R4 s tunelom Okruhliak, pokračujú v plnom prúde. “Pokračujeme v stavebných prácach ďalej a napreduje aj stavba II. etapy s tunelom Okruhliak. Aktuálne, v území budúceho západného portálu tunela Okruhliak vykonávame všetky práce, aby sme čoskoro mohli začať raziace práce,“ uviedol mediálny tím Národnej diaľničnej spoločnosti.

Konkrétne prebiehajú terénne úpravy a svahy spevňujú striekaným betónom, aby sa na jar začali raziace práce. Tunel budú raziť Novou rakúskou tunelovacou metódou.

Po ukončení archeologických a pyrotechnických prieskumov sa bude takisto pokračovať v zemných prácach a začnú sa vŕtať skúšobné pilóty pre mosty. Druhá etapa severného obchvatu Prešova začína mimoúrovňovej križovatke Prešov, sever a končí v križovatke Kapušany, kde sa napojí na existujúcu cestu I. triedy I/18. Trasa nadväzuje na dokončený úsek I. etapy severného obchvatu Prešova s tunelom Bikoš.

Medzi prvými činnosťami, ktoré sa realizovali na stavbe, boli pyrotechnický a archeologický prieskum, odstraňovanie kríkov a drevín a sondáže káblových a potrubných vedení. Tie sú potrebné pre plynulý začiatok prekládok inžinierskych sietí.

Čo objavili počas prieskumných prác? Odborníci našli viacero lokalít s nálezmi predmetov z mladšej doby kamennej až vrcholného stredoveku. Medzi nálezmi bola objavená aj pec z doby bronzovej. Pyrotechnický prieskumu preveril 916 118 metrov štvorcových plochy. Medzi nálezmi boli napríklad aj delostrelecké granáty (mínometné).

Brusel nám pošle peniaze na rýchlostnú cestu

Národná diaľničná spoločnosť predložila v septembri minulého roka Európskej komisii žiadosť o nenávratný finančný príspevok. Táto žiadosť bola schválená a Slovensko tak získa viac ako 69 miliónov eur z európskych zdrojov na výstavbu R4 Prešov, severný obchvat II. etapa a projektovú dokumentáciu pre úseky R4 medzi Kapušanmi a štátnou hranicou SK/PL.

Úsek na stavbe R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa je dlhý 10,2 km. Pozostáva zo 157 stavebných objektov, 12 mostov, 6 protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3 683 m. Súčasťou budovaného úseku bude tunel Okruhliak s dĺžkou 1 800 m a jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany. Tento úsek ušetrí motoristom v priemere 7 minút.

Zdroj: obchadzamuzpresov.sk