StoryEditor

Markíze prvý raz padla Zrada pod pol milióna divákov, no stále konkurencii výrazne uniká

26.03.2024, 13:29
Autor:
michmich

Prepad dramatického seriálu mohla spôsobiť týždenná pauza, keďže televízny líder minulý  pondelok odvysielal predvolebný prezidentský duel.

Dramatický seriál Zrada v pondelok 25. marca 2024 ponúkol na obrazovkách televízie Markíza už svoju siedmu epizódu. Doteraz všetkých šesť dielov dokázalo u divákov výrazne bodovať a prilákať ku obrazovkám masy.  Konkrétne doterajších šesť epizód dosiahlo priemernú sledovanosť 550 tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najsledovanejšou časťou bola úvodná z 5. fabruára, ktorú si v univerzálnej cieľovke celkovo zaplo 589 tisíc divákov nad 12 rokov. Opačne, najnižšiu sledovanosť mala doteraz šiesta epizóda z 11. marca, ktorú sledovalo 532 tisícové publikum.

image

Zrada.

Rovnako dosahoval seriál výrazne vysoké výkony aj v obchodnej cieľovej skupine divákov vo veku 13 až 55 rokov, na ktorej výsledky predávajú reklamu komerčné televízne stanice. V tejto cieľovke dosiahla Zrada od prvej do šiestej epizódy priemerný rating rovných 9 percent (najvyšší 9,8 percenta - prvá epizóda a najnižší 8,7 percetna - piata) a podiel na trhu doteraz v priemere uhrala na úrovni 29,1 percenta (najvyšší 30,3 - úvodný diel a najnižší 28,1 percenta - šiesta časť).

So svojou včerajšou (25.3.), siedmou epizódou prvýkrát výraznejšie klesla, ale stále bezproblémovo obhájila v oboch hlavných cieľových skupinách status najsledovanejšieho nespravodajského programu pondelka.

image

Inkognito.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 zaznamenal seriál rating 7,9 percenta a trhový podiel 24,6 percenta. Konkurenčná šou Inkognito na TV Joj zaostala v rovnakej cieľovej skupine s podielom na trhu 11,5 percenta a švédska komédia Muž menom Ove oslovila na Jednotke RTVS 8,2 percenta divákov pri obrazovkách.

Herecký výkon Kláry Issovej a Milana Ondríka si vo včerajšej časti Zrady pozrelo 465 tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom seriál mal dosah až na 590 tisíc divákov (toľko divákov ho sledovalo nepretržite minimálne 3 minúty).

Prečo bola sledovanosť včera nižšia a v predchádzajúcich týždňoch? Mohol to spôsobiť aj fakt, že seriál dostal minulý týždeň pauzu. Markíza  totiž nasadilo do prime-timu predvolebný duel dvoch hlavných favoritov prvého kola prezidentských volieb Petra Pellegriniho a Ivana Korčoka.

image

Muž menom Ove.

Druhým divácky najúspešnejším programom mimo spravodajstva sa v pondelok v oboch hlavných cieľových skupinách stal podvečerný rodinný seriál Mama na prenájom. Na konto si v cieľovej skupine 13-55 pripísal rating 5,7 percenta a trhový podiel 23,9 percenta. Jeho priama konkurencia, kuchárska šou Bez servítky vyskočila podielom na trhu na úroveň 19,4 percenta. 

Mamu na prenájom si v úvode tohto týždňa zaplo 382 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a dosah mala až na 509-tisíc divákov.

Celkovo najsledovanejšou reláciou na trhu bolo v pondelok v komerčnej cieľovej skupine 13-55 večerné Počasie, ktoré si pripísalo rating rovných 8 percent a a rovnako trhový podiel rovných 26 percent. Aktuálne informácie o počasí Markíza sprostredkovala 463 tisíc divákom starších ako 12 rokov.

image

Mama na prenájom.

V širšej cieľovej skupine 12+si najviac divákov pozrelo hlavnú spravodajskú reláciu Televízne noviny. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa pozrelo 465 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom dosah mal až na 768-tisíc divákov. V cieľovej skupine 13-55 obsadili tretie miesto s ratingom 7,7 percenta a podielom na trhu 26,4 percenta.

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 23:55