26.3.2024 10:29 | Štvorka

4ka opäť pozastavila vydávanie eSIM kariet na webe. Pripravuje sa na spustenie zaujímavej novinky

Zdroj: 4ka a úprava Živé.sk

Operátor v minulých mesiacoch avizoval, že prinesie vylepšenie služby.

4ke už niekoľko týždňov nefunguje vydávanie eSIM kariet cez web. Ak majú klienti záujem o elektronickú SIM kartu, majú sa obrátiť na zákaznícku linku. Rovnako vydávanie nefungovalo ani v polovici minulého roka. „Vážení zákazníci, ospravedlňujeme sa za dočasný výpadok služby: Vydanie eSIM karty cez e-shop. Ak máte záujem o eSIM, dobite si dostatočný kredit (8 eur) na vašu SIM kartu a kontaktujte Zákaznícku linku 950,“ uvádza operátor.

Operátor zatiaľ nespresnil, dokedy bude objednávanie eSIM obmedzené. Naznačuje však, že to bude trvať ešte niekoľko týždňov. Avizuje totiž, že pripravuje vynovené riešenie.

„Pripravujeme novú, vylepšenú digitálnu cestu, ktorou sa už čoskoro 4kár alebo záujemca o naše služby k eSIM dostane jednoducho zo svojho gauča, z letiskovej haly alebo takmer odkiaľkoľvek,“ povedal pre Živé.sk uviedol riaditeľ pre marketing a komunikáciu 4ky Roland Kyška.

Aj bez návštevy predajne

Operátor na začiatku tohto roka pre našu redakciu potvrdil, že klientom umožní, aby si mohli kúpiť rovno eSIM kartu bez návštevy predajne a výmeny fyzickej SIM za eSIM.

ilustračná snímka Zdroj: istock

Hlavným rozdielom medzi SIM a eSIM je najmä to, že pri eSIM je čip zabudovaný priamo v zariadení a služby operátora sa „nahrajú“ iba softvérovo. Napríklad novšie iPhony ponúkajú možnosť využitia dual SIM funkcionality iba pri kombinácii bežnej SIM práve s eSIM.

Za čitateľský tip ďakujeme.