StoryEditor

Miroslav Lukáč: Human touch

02.03.2024, 09:00
Autor:
redred

Istropolitana Ogilvy spolu s mesačníkom Stratégie hľadajú odpoveď na otázku, ako súčasná turbulentná doba mení biznis, úlohu marketéra a smerovanie komunikácie. Postupne budeme prinášať insighty top lídrov a marketérov slovenských firiem na túto tému. Čo povedal Miroslav Lukáč, zakladateľ a spolumajiteľ CTM Bikes?

Ľudský faktor je to, čo formuje vašu značku a váš produkt vo všetkých aspektoch. Ak nemáte ľudí, ktorí si navzájom dôverujú, ktorí sú oddaní značke a veria v produkt, máte problém.

image

Nezabúdajme na korene

 

 

 

 

Lokálna značka by nemala zabúdať, odkiaľ vyšla. Ani vtedy, ak je svojou kvalitou konkurencieschopná veľkým svetovým výrobcom. To je prípad výrobcu bicyklov CTM, ktorý okrem high-endových produktov pre náročných spotrebiteľov nezabúda ani na bežných ľudí a najmä na rodiny. Ako hovorí Miro:, „Sme rodinná značka a chceme robiť bicykle pre všetkých členov rodiny. V dobrej kvalite, dizajne a cene“.

Ich bicykle sa predávajú v mnohých európskych krajinách, ale srdcom ostali doma. Väčšina produkcie putuje na Slovensko a do Čiech. Tu má značka výbornú znalosť a stále je, aj v Čechách, považovaná za domácu. Aj keď mnohé indikátory naznačujú, že expandovať značka môže výrazne, Miro hovorí, že treba ostať nohami na zemi a primárne sa sústrediť na zdokonaľovanie produktu, čo sa aj v týchto mesiacoch aktívne deje.

image

Rozum aj srdce

 

 

 

 

 

V niektorých segmentoch, najmä tých, kde ide o stroje, či už high-tech, alebo aj jednoduchšie, akými sú aj bicykle, potrebuje zákazník pri rozhodovaní odborníka. Môže to byt sused, kamarát, ale ak máte správne nastavenú predajnú sieť, svojich partnerov, tak expertným hlasom, ktorý vám skutočne predá produkt bude obchodník - človek-expert, ktorému zákazník dôveruje. Na to sa často zabúda. Väčšina bicyklových značiek na našom trhu nemá vlastné  single-brand predajne.

Preto sú bicyklové značky vystavené silnému konkurenčnému tlaku, ktorý naviac znásobil bicyklový ošiaľ počas korona krízy. A tak musia značky bojovať nielen o pozornosť zákazníka na mieste predaja, ale aj o obchodníka – experta. „No tento boj o srdce obchodníka musíte vyhrať už dávno predtým, ako zákazník vstúpi do predajne.“ No ak jeho srdce získate, získate aj ambasádora značky, ktorý bude úprimne a nahlas šíriť vašu filozofiu.

image

Kríza je test

 

 

 

 

 

Veľa marketérov znižuje počas krízy náklady na komunikáciu. To však dáva ich konkurencii väčšiu príležitosť a priestor vybudovať si svoju značku. Podľa Mira je kríza test vašich schopnosti, či prežijete. „Vtedy treba nasadiť najväčší kaliber, nie sa stiahnuť a vyčkávať,“ hovorí. A tak aj počas prvej krízy v roku 2008 nezložili chalani v CTM karty na stôl, ale začali naberať nových ľudí – dizajnérov, produkťákov, marketérov. A oplatilo sa. Dnes sa im táto investícia zúročila mnohonásobne.

image

Návrat k normálnosti

 

 

 

 

Technológie zasiahli do našich životov a mnohé veci príliš vyeskalovali. To, čo sa k nám dostáva je už ďaleko od normálnosti, stráca sa kontakt s realitou. „Ľudom chýba zmysel života, ideológia, ktorá dáva ľuďom budúcnosť, vieru, že niekam smerujú,“ hovorí Miro a dodáva, že verí, že budúcnosť podľa neho prinesie návrat k ľudskosti, normálnosti, k príbehom a úsmevom, ku skutočnému životu. A o to sa v CTM snažia aj v marketingu – predať spotrebiteľovi produkt cez ľudskosť, „kus človečiny“, nie cez umelú, i keď dobre vyzerajúcu záplavu lacných reklamných trikov.

image

Odkaz Mira Lukáča

 

 

 

 

 

 

image

QR dotazník New Age marketer

 Aby sme boli schopní objektívne povedať, ako slovenskí marketéri vidia budúcnosť svojej práce a marketingu ako takého, vytvorili sme jednoduchý formulár. Budeme radi, ak sa doň zapojíte a pomôžete nám nájsť presnejšie odpovede na naše otázky. Zaberie vám to maximálne 10 minút.

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. máj 2024 14:18