Zakázaná Calvin Klein kampaň s FKA Twigs vyvoláva diskusiu o dvojitých štandardoch
Natalia Kubica

Natalia Kubica

18/01/2024

Zakázaná Calvin Klein kampaň s FKA Twigs vyvoláva diskusiu o dvojitých štandardoch

Hoci sa rozhodnutie jednej organizácie vo Veľkej Británii zakázať reklamu môže zdať bezvýznamné, ľudia po celom svete o ňom začali diskutovať ako o súčasti oveľa väčšieho problému – dvojitých štandardov v reklame.

Calvin Klein s umelkyňou FKA Twigs. Značka čelila silnému odporu kvôli tomu, že hudobníčku zobrazovala ako "stereotypný sexuálny objekt", zatiaľ čo "kompozícia obrázku zameriavala pozornosť divákov skôr na telo modelky ako na propagované oblečenie". Paralelná sťažnosť bola zameraná na Kendall Jenner,ktorá hrala v porovnateľnej Calvin Klein kampani, ale ASA v tomto konkrétnom prípade nezistila žiadne pochybnosti.

Na kontroverznom filme má FKA Twigs na sebe iba džínsovú košeľu, ktorá odhaľuje značnú časť jej tela a slogan „Calvins or nothing“. Kampaň bola označená za "príliš sexualizovanú" a vyvolala rozsiahlu internetovú diskusiu. FKA Twigs nechcela nechať túto záležitosť byť a na svojom Instagram sa k tejto kontroverzii vyjadrila a poukázala na to, že iné osoby, ktoré viedli podobné kampane pre Calvina Kleina, podobné kritike nečelili. Zdôraznila tiež, že je hrdá na svoju telesnú krásu a obhajovala emancipujúci prístup..

Loading...

“nevidím 'stereotypný sexuálny objekt', ktorým ma označili. vidím krásnu silnú farebnú ženu, ktorej neuveriteľné telo prekonalo viac bolesti, než si dokážete predstaviť.

vo svetle iných minulých i súčasných kampaní tohto druhu si nemôžem pomôcť, ale mám pocit, že tu existujú určité dvojaké merítka. aby bolo jasno, som hrdá na svoju fyzickú krásu. Umenie, ktoré vytváram so svojou schránkou, sa riadi štandardmi žien, ako sú Josephine Bakerová, Eartha Kittová a Grace Jonesová, ktoré prelomili bariéry ohľadom toho, ako vyzerá splnomocnenie a využitie jedinečnej stelesnenej zmyselnosti. Ďakujem ck, mertovi a marcusovi, ktorí mi dali priestor vyjadriť sa presne tak, ako som chcela – nenechám si zmeniť svoj názor.”

- FKA Twigs na Instagrame

Tento škandál vybuchol len pár dní po reklame Jeremyho Allena Whiteapre Calvin Klein. Odvtedy sa stala senzáciou na sociálnych sieťach. Mnohí tvrdia, že úspech reklamy, v ktorej sa herec The Bear vyzlieka pri prechádzaní po newyorskom rooftope, nebol spôsobený iba boxerkami Calvin Klein ktoré prezentoval. Pravdepodobne sa dá povedať, že obe tieto kampane sa zameriavajú skôr na telá ľudí, ktorí v nich vystupujú, než na to, čo majú na sebe. Dôležité je, že jeho kampaň zrejme nikoho neurazila, ale stala sa virálnou, pričom mnohí Whitea chválili za jeho postavu.

Loading...

Prečo bola reakcia na kampaň Twigs tak extrémna? Ani Calvin Klein si nie je istý. Tvrdí, že tieto reklamy sú pre značku typické a že podobné bežia už roky. Domnievajú sa tiež, že nedošlo k žiadnej prehnanej sexualizácii a že pózy Twigs' aj Jenner' boli "prirodzené a neutrálne".

"Snímky neboli vulgárne a zobrazovali dve sebavedomé a silné ženy, ktoré sa rozhodli stotožniť so značkou Calvin Klein a reklamy obsahovali pokrokové a osvetové posolstvo." uviedli.

Loading...

Aj keď je dôležité si uvedomiť, že názory na prehnanú sexualizáciu kampane sa budú u jednotlivých ľudí líšiť, je tiež dôležité diskutovať o nerovnom zaobchádzaní s ľuďmi, ktorí v reklamách vystupujú. Táto situácia rozhodne otvorila diskusiu o širšom probléme dvojakého metra, ktorý by sme si mali všetci uvedomiť.

Zostaňte informovaní o najnovších módnych novinkách aprihláste sa do FLEXDOG.. Vždy budete mať prehľad o tom, čo sa deje vo svete módy.