Denník N

Rádio Košice zaznamenalo rekordný nárast počúvanosti, v Košiciach atakuje prvú priečku

Za takmer 16 rokov fungovania si na 16 frekvenciách vybudovalo silnú poslucháčsku základňu nielen na východe.

Rádio Košice je Najbližšie k vám od roku 2007. Potvrdil to aj nedávny prieskum, ktorý agentúra AKO realizovala na prelome februára a marca 2023 na vzorke 1400 náhodných respondentov. Prieskum bol vypracovaný podľa medzinárodných štandardov kvality ESOMAR, štandardov Slovenskej Asociácie Výskumných Agentúr (SAVA), ktorých je agentúra AKO členom.

RÁDIO KOŠICE ATAKUJE V METROPOLE VÝCHODU PRVÚ PRIEČKU

Prieskum ukázal, že rozdiel v počúvanosti komerčne najpočúvanejšieho celoplošného rádia na Slovensku (Rádio Expres v Košiciach 39,7 %) a Rádiom Košice (Rádio Košice v Košiciach 39,0 %) je v metropole východu takmer zanedbateľný a na úrovni štatistickej chyby. Nedelí ich ani jedno celé percento.

Regionálna jednotka na Slovensku aktuálne vysiela na 16 frekvenciách. Najsilnejšiu fanúšikovskú základňu má, samozrejme, na východe. „Rádio Košice je v štyroch okresoch spomedzi rádií na 1. mieste v obvyklej počúvanosti. Ide o 201-tisíc ľudí, čo je v porovnaní s rokom 2020, kedy sme tiež realizovali prieskum, nárast o viac ako 30 %,“ vysvetlil Václav Hřích z agentúry AKO, ktorá prieskum realizovala.

Rádio Košice pokrýva frekvenciami celý východ, Liptov a jednou frekvenciou už aj hlavné mesto. Značka, ktorá sa na trhu drží už takmer 16 rokov, je verejnosti dobre známa: „Pri zisťovaní spontánnej znalosti názvov regionálnych rozhlasových staníc uviedlo Rádio Košice takmer 38,9 % respondentov,“ doplnil Hřích. Premietnuté na obyvateľstvo, hovoríme o počte cca 355-tisíc ľudí.

 „Najfrekventovanejším časom počúvania Rádia Košice je ráno medzi 6.00 – 9.00 hod. – v tomto čase ho počúva až 44,1% poslucháčov,“ uvádza agentúra AKO. Pripomeňme, že regionálna jednotka na Slovensku prináša od spustenia vysielania detailný Dopravný servis Rádia Košice, ktorý aktualizujú poslucháči. Práve oni patria k najväčšej poslucháčskej základni.

Najčastejšie počúvajú Rádio Košice muži, a to vo veku 25 – 44 rokov, celkovo sa ukázalo, že ide o vzdelanejších respondentov. „Pri meraní podporenej znalosti názvov regionálnych rádií uviedlo Rádio Košice až 90 % opýtaných,“ uvádza sa vo výsledkoch prieskumu.

Najčastejším miestom počúvania Rádia Košice je auto respondenta – uviedlo to 6 z 10 jeho poslucháčov. Doma ho počúvajú 4 z 10 respondentov, v práci si Rádio Košice púšťa takmer 19 % opýtaných.

Rádio Košice prináša každý deň Regionálne správy, no venuje sa aj celospoločenským témam. „Hybnou silou Rádia Košice je náš Dopravný servis, ktorý budujeme dlhé roky a naozaj dnes môžeme povedať, že sa v najväčšej miere vieme spoľahnúť práve na našich poslucháčov a ich postrehy. Rovnako dôležité je naše spravodajstvo a redaktori, ktorí sú denne v teréne, odkiaľ prinášajú autorské témy a reportáže. Moderátorské vstupy majú pútavý autorský obsah, rovnako dávame priestor úplne novým kapelám, rozhovory vedieme aj s pomerne neznámymi, no mimoriadne zaujímavými ľuďmi,“ uviedol generálny riaditeľ Rádia Košice Oto Tache.

Medzi všetky rádiá, ktoré respondenti osobne počúvajú, zaradilo Rádio Košice 22,0 % opýtaných. Tí, ktorí Rádio Košice počúvajú, tak robia denne (29,5 %), viackrát do týždňa (21,0 %), menej ako 3x za týždeň (20,1 %) alebo menej často (29,2 %).

„Rádio Košice začalo ako malé mestské rádio, no ambície boli vždy veľké. Dnes pokrývame frekvenciami celý východ, Liptov a úspech má aj naša bratislavská frekvencia. Výsledky tohto prieskumu nás len motivujú k tomu, aby sme neprestajne pracovali na tom, ako si túto pozíciu udržať a zároveň pracovať na tom, aby sme boli ešte lepší,“ uviedol Tache.

Pod taktovkou Rádia Košice vzniklo aj Detské rádio, ktoré ani nie po roku vysielania má, zdá sa, našliapnuté na rovnako úspešnú budúcnosť. V prieskume zaujal jeho podiel počúvanosti. Detské rádio v Košiciach počúva 1,4 % ľudí nad 18 rokov, čo je v prepočte viac ako 5000 ľudí. Jediné Detské rádio na Slovensku si aktuálne môžu naladiť nielen deti :-) z Banskej Bystrice a Zvolena, pričom v tomto roku ešte pribudne frekvencia 98,7 v Žiline a Martine.

Súčasťou budovania silnej značky sú aj obľúbené športové podujatia ako Košice Night Run, ktorý sa po pandemickej odmlke vráti na bežeckú mapu už čoskoro či jediný beh po dráhe Letiska Košice.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Kultúra

Teraz najčítanejšie