Kia sebavedomo vyhlasuje, že ide elektrifikovať Európu. Východiskovú pozíciu má dobrú, a to aj na Slovensku. Podľa najnovších štatistík registrácií nových vozidiel sa - napriek tesným rozdielom - prebojovala medzi TOP3ku značiek. Podarilo sa jej to s podielom 10,66 percenta v apríli 2023. O málo úspešnejšia bola len Toyota (10,78 %) nasledovaná českou Škodou (19,37 %), ukázali čísla poskytnuté Zväzom automobilového priemyslu SR. Štvrtý Hyundai si pripísal 10,17 % a Volkswagen na piatom mieste dosiahol na 8,73 %.

Kórejská automobilka čoskoro uvedie na európsky trh nový vlajkový model EV9, a to počas podujatia Kia Brand Summit. V priebehu troch týždňov sa na ňom odprezentujú inovácie v oblasti mobility, nabíjania i konektivity a informácie priamo z neho vám prinesie aj portál Topspeed.sk.

V globálnom meradle si Kia sľubuje od elektromobilov veľmi veľa a má cieľ udržať si Európu ako najväčší trh pre elektromobily svojej značky.

Do 7 rokov elektrifikujú 55 % nových áut

„Kia prináša do Európy moment elektrifikácie,“ komentuje Jason Jeong, prezident spoločnosti Kia Europe. V globálnom meradle plánuje Kia zvýšiť do roku 2030 podiel predaja elektrifikovaných vozidiel na 55 % (2,38 milióna vozidiel) z celkového objemu predaja.

Tento plán posilňuje Kia investovaním 22 miliárd eur počas nasledujúcich piatich rokov, z čoho 45 % bude vyčlenených na takzvané budúce oblasti podnikania, ako je napríklad robotika, elektrifikácia a autonómne riadenie.

Keď príde na tému elektroáut, pomerne často sa diskutuje o tom, že budú zaťažovať elektrickú sieť čoraz viac, a preto bude nevyhnutné zvýšiť jej robustnosť. Detaba by však nemala skĺznuť len k tomu.

Automobilky totiž pracujú aj na zaujímaých inováciách ako napríklad V2G, alebo ak chcete „vehicle-to-grid“. Táto technológia umožňuje prenos energie z vozidla späť do siete. K čomu je to však dobré? Z environmentálneho hľadiska dokáže V2G znižovať emisie. Elektromobil (napríklad model EV9) totiž nabije svoju batériu vtedy, keď je dostupných najviac obnoviteľných zdrojov, napríklad solár či vietor. Keď auto túto energiu nepotrebuje, do siete ju vráti v čase, keď je naopak obnoviteľnej elektriny naopak nedostatok.