Dobré noviny
Odborníci určili najhoršie autá za posledných 20 rokov. Do rebríčka sa dostali aj obľúbené modely Slovákov
Jana Rujáková
Jana Rujáková

Odborníci určili najhoršie autá za posledných 20 rokov. Do rebríčka sa dostali aj obľúbené modely Slovákov

Ilustračná fotografia
Ilustračná fotografia — Foto: TASR

V zozname nájdete aj vozidlá, na ktoré Slováci nedajú dopustiť.

Poľskí motoristickí novinári z portálu Auto Swiat zostavili rebríček najhorších áut za posledných 20 rokov. Zoznam tohto typu vždy vyvoláva u autičkárov určité emócie. „Ale prečo je tu aj moje auto,“ ozvú sa poniektorí, alebo „Ja som na takom jazdil už dlho a nič sa nepokazilo!“ Áno, veríme, že milovníkov áut a hlavne toho vášho sa to môže dotknúť, ale neznamená to, že model uvedený v rebríčku sa musí zákonite pokaziť. 

„Zdôrazňujeme jasne – ide o rizikové verzie daných modelov. Riziko je niekedy menšie, niekedy väčšie. Pamätajte tiež, že sme sa snažili označiť konkrétne verzie, pretože často sa stáva, že spôsobujú problémy a ostatné varianty daného modelu sú na tom celkom dobre,“ vysvetlili novinári.

10. miesto - Porsche Cayenne 4.5 V8 (I)

Pozor, toto je vysoko riziková verzia! Cayenne s benzínom V8 má tendenciu sa odierať a náklady na generálku sú potom astronomické. Slabá je aj elektronika, pohon a odpruženie.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/Kastbergbiler/photos/basw.Abq87hR1aEpJWFg2FPMRALlNhfFtFWq-0krtlN2Ceeu6kFvpK5KDtVP1w1zIbP_2zcVzmqqPFdFYeJbNJov1WD8O4_mhc_3UQJ3n0K0KdnYbZHpEWodO90xAhVhkzlrorUVbimOcMssjhBIpz1piihJG5LwPt5xD1MuTXnF4dIxIAQ/2304195149707424/?opaqueCursor=Abo3vjL14vBN_i-ULdt3Ly0MJB4ZkF36rzVApoVsfIQOvdcwnAtqUGnB7-EIZyiusIf7bZ-Jt9hgq_wejtQkZ9JPqBlEYnUIJ82oDdsqiJgh69WTlA6Xn0azdzmnjLe70IjSPlUnYcJoTMh8pTvknUTh3BaQJeYlCYMSzdzWrl_xGiCvLp6Q2juW4GKJ6iP-zBpC9VA_wBZd6adHjybIK1K0Sn9L1xW4aL9NYjvPQxjjLu8b8qEdJVqb72_ntDmUWIy7pj_UX7GXSOEKfthXZ40qZ9XG68jILtKORtWEAq3n68xLsE_GtpJCIrPokLNg_aLyhPPYpxleCGMW_tWTYcb4XMcjzItS0HckTcI2qDQNsv3uhM4fUPLg1XBlrOtfUNnqKNq5B414-tnbCDUe0yEunOYv0W4vuWp2ZsA4ff1L1m7VxsEe5jR3RovlH7p9eW48ilAg1eSxMqv_HH4geHgdo9cX9Jj3femp46VaZTwBtmwPKKSHaUZiyC7828hnszC_pZD4yfvufbiDb5C6-qXY_dKEQdR3NrGjlu7Au8p-sQ3cuAbv5_LDcWUiFmRzq06xTruWTM9WgAEf8VUib78Q_Wma68aIrfkBMUb8gCI0_3Zu06DhXiCKYLN6uE4MeXlCh8weo6ZZ-dGTJPHdWQHYgAP37YXR0jBsY-8YZhR8LY68Q5XxypsASeo24B3yx-s

9. miesto - Mercedes E 400 CDI (W211)

Modelom chcela nemecká automobilka zakryť zlú povesť svojho predchodcu. No ak na W211 veľmi trváte, tak sa radšej poobzerajte po faceliftových kúskoch. Tie tiež nie sú bez chýb, no aspoň už nemajú chybný a drahý brzdový systém. Mechanici už síce obsluhu tohto prvku zvládli, no vyhliadky na poruchu bŕzd nevyzerajú optimisticky. Je preto ťažké odporučiť tento model s čistým svedomím.

Vložený príspevok z Facebooku: https://www.facebook.com/photo/?fbid=502868165192699&set=basw.AbqDWc46NuXtJwqZ-iG2P7vvNHtwzIUErodWyIhnBAWGVaLUCR_OtAAUNCE6ZycCR8nsiunUFAbSuNDpP_l9aW-gMjEXX9TknXic-WPVxlxrvWo_yh_uZmYbY4eRmNz4qGf0zC-0UA7l-hQv5TINRNadevv47DRvjeg8gnNwFhAkfg&opaqueCursor=AboUA-KDAKKcnB9V4p1I7eEXQR8knfE86IvGsWs5ubWcJb66692MPOEPoFEJ8_QuIbogwl3Udd-74ZN2pmUMlgSQdibS0oFPq0DJs04s7zB8TNHJNCzNmFJvKR18IUfFhXX2uhbNjiwK2oPGPptkiCkW_1GY6lzVWhtIFsj1HVsuCM2khtOj33ISwKa2vYEj21K9Xu6d4kWSIgqdcoo_DfuEsNMwgMDo-zS0ULbQ-V00tC-wdz43kHG_ZaKZ2znQ_VL7KDyoIBid0HWEvFD30v2sEDwD2gP3XaWizJkrCaChgC0EH7QXFnTyg3_YY2CvpQR33-SYOtrMJOhNbFFWkbuJmCSG3WsY3Rg46LKOySRt_0MYHIFMlHLFUBBBz79wWK9Ddkvu866_pPbJbjt3355gTj587N-tcRTDhlR8fOdQJFfniUzXkdHgtZRokJTVARBoTENRTW8JupKr7qZJMeOH4uOj5SAYsc4G_7zxC5rA62zZzqC9kJORJ6j55pxOKC2j8sDvnAqRm6eT0aP4hPYAz0nkUIe6EKv_VrOX4LZ93WZQWV0YYTxwmup2L1rkRmZ81XzbrbikVrzJ6OStZDsl20mOkhYdpmf-yVyipBP3YNxL9OFIZSDVkUsGOo_9tnzhmnIIjKqw35DAdZs7mcGUQAX-9yU6Ginbmkq8U0gYFdpdGbG8iijXVZX3nb9LsvQfJslt7JKhWQF6VzlqyTs_ktKwwzVnoR1xBfPbyl_BCLf3zm-NBMXl93zbNXQsIGtgbVl-0ccTjFUoO-R5gv14I8z0TlQ2IVDBSgj5_Xt3jaKQ7sVYJtJ5UqsB6gAsCOKSwznDjxRkb-9IZVlIkvkqOhKrSNuEPS23oFU9DPYg8yg53dl_BddDIJeDkwlywnwLnOdmTW3Vq73ZnRu_Y2iW4Z7muDc-t15npE80Snq3FqfLTTdVrGETKL3U1hAnVAlRaUcae74wVrTt4O1TaV4X_vKLnkikHGspdKT4Bae4EGZvils7G9KuzwjVTeXMrC92v34VvFlba3ho6Z0uYJXi

8. miesto - Audi A4 2.0 TDI (B7)

Sen mnohých milovníkov áut! Audi A4 II bolo asi pred 10 rokmi najkupovanejším autom, do ktorého tankujete naftu. Lenže naftové motory nemeckého konzorcia VW Group z toho obdobia zápasili s mnohými poruchami a kombinácia s prevodovkou Multitronic je zárukou problémov a vysokých nákladov. A dnes je to veru ešte horšie.

Poruchové sú aj modely Audi A4.
Poruchové sú aj modely Audi A4. Foto: Unsplash.com

7. miesto - Mercedes ML 400 CDI (W163)

Korózia, korózia a... ďalšia korózia! Podľa odborníkov dnes už len ťažko hľadať ML I z rokov 1997 až 2005, ktoré nie je prehnité. Pozor tiež na turbodiesel 4.0 CDI! Je nákladný na opravu a automatická prevodovka si nevie poradiť s prenosom vysokého krútiaceho momentu. Interiér je navyše často v dezolátnom stave, zlyháva elektronika, klepe pruženie.

Článok pokračuje na ďalšej strane:

Časť 1 / 4

Už ste čítali?