BezpečnosťSpravodajstvo

Číta Google vaše e-maily alebo počúva telefonáty, aby vám prispôsobil reklamu? Takáto je odpoveď!

Google v rámci svojho blogu vysvetľuje, ako prispôsobuje reklamu používateľom.

Ešte začiatkom februára internetom prebehla správa, kedy známa Tiktokerka tvrdila, že Facebook ju odpočúva. Hovorila o nevyvrátiteľnom dôkaze, kedy diskutovala so sestrou o neduhoch svojho bývalého a súčasného partnera, ktorí boli posadnutí jej nohami. Následne jej sociálna sieť zobrazila reklamu na silikónové nohy. Sociálna sieť tieto tvrdenia, že by tak robila poprela a zároveň vyvrátila. Rovnako treba povedať, že nikdy sa v skutočnosti nikomu nepodarilo potvrdiť, že by Facebook odpočúval svojich používateľov.

No táto téma je populárnou aj v súvislosti so spoločnosťou Google. V minulosti sme mohli byť svedkami viacerých obdodných prípadov, kedy používatelia tvrdili, že spoločnosť počúva ich rozhovory alebo číta e-mailové správy, aby im dokázala lepšie naservírovať reklamu. Je tomu ale skutočne tak?

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Google najnovšie vo svojom blogu vyvracia, že by čítal e-mailové správy alebo odpočúval telefonáty.

Číta Google moje e-maily alebo počúva moje telefonické hovory, aby mi prispôsobil reklamu?

Spoločnosť vysvetľuje, že nikdy neprispôsobuje obsah alebo reklamy na internete na základe obsahu vašich e-mailov alebo telefonátov.

„Nie, reklamy vám nikdy neprispôsobujeme na základe toho, čo hovoríte cez telefón, a váš obsah v službách Disk, Gmail a Fotky sa nikdy nepoužíva na reklamné účely.“, hovorí gigant.

Spoločnosť ďalej vysvetľuje, že reklamu prispôsobuje na základe aktivity na webe. Napríklad na základe webových stránok, ktoré ste navštívili alebo aplikácií, ktoré používate. Prípadne na základe vašich minulých nákupoch na internete. Spoločnosť rovnako hovorí, že používateľ má k dispozícii možnosť, aby sa pozrel pri každej reklame, na základe čoho mu ju Google zobrazil.

„Ak reklamu zobrazuje spoločnosť Google, môžete zistiť, prečo sa vám zobrazuje konkrétna reklama kliknutím na tri zvislé bodky, čím sa načíta panel Moje centrum reklám, a potom si pozriete sekciu „prečo sa vám zobrazuje táto reklama“.“

Gigant rovnako dopĺňa, že dáta používateľov ďalej nepredáva a vysvetľuje, ako funguje inzercia. Zadávateľ v administrátorskom rozhraní napríklad zadá, že chce, aby sa jeho reklama zobrazila ľuďom, ktorí žijú v konkrétnej oblasti a následne vyberie vlastnosti používateľov (napr. vek, záujmy a podobne), ktorým chce zobraziť reklamu.

„Inzerenti si môže vybrať špecifické parametre, ako sú demografické údaje alebo geografické oblasti, ktorým chcú zobrazovať svoje reklamy, a môžu osloviť publikum na základe skupín používateľov s podobnými vlastnosťami,..“, vysvetľuje gigant.

Nahráva Google čo hovoríte?

No pravdou zároveň je, že Google niektoré dáta, ktoré hovoríte, ukladá na svojich serveroch. Napríklad v prípade hlasového vyhľadávania vo vyhľadávači, ak máte povolené ukladanie aktivity na webe a v aplikáciách, tak môže tieto informácie uložiť. Napríklad, ak teraz skúsite kliknúť na ikonu vyhľadať pomocou mikrofónu niečo v Google, tak sa vám to uloží vo vašom profile a dokonca aj to, kde ste to povedali.

hlasove vyhladavanie
Zdroj: Vosveteit.sk

Pomocou tejto adresy, sa môžete dostať ku vašej aktivity na internete vrátane hlasových nahrávok, ktoré Google uložil na svojich serveroch do vášho účtu.

hlasove vyhladavanie_2
Zdroj: Vosveteit.sk

Ako následne rozkliknete detail nahrávky, tak si ju budete môcť nielen vypočuť, ale aj pozrieť sa, kde ste funkciu hlasového vyhľadania použili.

hlasove vyhladavanie_3
Zdroj: Vosveteit.sk

Záverom ale treba prízvukovať, hoci Google vás môže „odpočúvať“, tak obsah e-mailov a rozhovory nezaznamenáva a ani nijako tento typ dát nepoužíva na prispôsobenie reklám či obsahu.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close