Zachraňme naši republiku

V sobotu 10. září 2022 vznikla občanská iniciativa Zachraňme naši republiku. Iniciativa byla představena při Národní pouti na Říp, pořádané českou opoziční scénou. Pod iniciativou, která požaduje okamžitou demisi vlády Petra Fialy je podepsána řada osobností z politického a veřejného života. Prvním požadavkem vyjádřeném ve stejnojmenné deklaraci je odstoupení vlády a vyvolání předčasných voleb.

Iniciativa požaduje vytvoření prozatímní úřednické vlády na jejímž vzniku se hodlá podílet. Odmítá rovněž destruktivní ideologii EU a její slepé přijímání současnou vládou, stejně jako podřízení naší země zájmům NATO, které je pouze nástrojem amerických zájmů. V úvodním dokumentu odmítá rovněž Green Deal způsobující současnou drahotu a inflaci, stejně jako podporu války na Ukrajině a rezignace na snahu zprostředkovat mírové řešení konfliktu.

Signatáři požadují okamžité zastavení vyzbrojování ukrajinské armády a skoncování s protiruskými sankcemi, které poškozují naši ekonomiku. Zároveň odmítají všudypřítomnou cenzuru a vládní útoky na svobodu slova, shromažďování a sdružování. „Nelze dál trpět šikanování našich spoluobčanů jen kvůli odlišným názorům. Požadujeme skoncovat s filtrováním informací, cenzurou a jednostrannou propagandou,“ uvádí se mimo jiné ve výzvě pod kterou jsou podepsány osobnosti politického a veřejného života jako je například, bývalý policejní prezident a předseda Asociace nezávislých médií Stanislav Novotný, bývalý ředitel politického odboru Kanceláře prezidenta republiky a člen Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Ladislav Jakl, poslanec SPD Jiří Kobza, předsedkyně Trikolory Zuzana Majerová, šéfredaktor internetového magazínu Protiproud Petr Hájek, předseda Akce D.O.S.T. Petr Bahník, europoslanec Hynek Blaško, publicista Michal Semín, ústavní právník Zdeněk Koudelka, bývalí ministři Daniela Kovářová a Josef Dobeš, energetik Ivan Noveský, předseda hnutí PES Jakub Olbert, dopravní expert Jan Skalický, velitel Národní domobrany Marek Obrtel, mikrobiolog Jaroslav Turánek a mnoho dalších významných osobností veřejného života.

Jak uvedl jeden z iniciátorů výzvy, publicista Václav Hrabák, iniciativa Zachraňme naši republiku je společná aktivita stran, hnutí, spolků a osobností, které se spolu dlouhodobě aktivně scházejí a jednají o vzájemné spolupráci a společném postupu. Na základě jednání u kulatého stolu budou vydávat společná prohlášení a konkrétní plány na možné zastavení ničení naší republiky, kterou realizuje vláda Petra Fialy.

Pracujeme na tom, aby vznikl nepolitický kompetentní tým odborníků s organizačními a manažerskými schopnostmi, který by v případě pádu vlády, mohl ihned převzít vládu v této zemi, a který bude mít podporu politických stran napříč opoziční scénou a občanskou společností.“

Na webové stránce https://www.zachranmerepubliku.cz/ se k výzvě mohou přidávat další občané.

4.4 7 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
58 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
orinoko
1. 10. 2022 5:14

Dochází k tomu, k čemu jsem vyzýval už v době covid lockdownu, a to osobně u Jakuba Olberta na Šeberáku po tiskovce, na níž byla TV prima, ČTK a další subjekty. Vlastně poté proběhla jedna z prvních schůzí s účastníky z celé republiky, např. až z Ostravy. Bylo to amatérské, ale o to více autentické. Především šlo o podněty, jak postupovat, ke komu se obracet, co řešit nejprve, co později a k čemu směřovat celkově. Mně osobně bylo jasné, že v průběhu času musí dojít k personálnímu vyztužení a profesionalizaci celé organizační složky s přihlédnutím k autonomii ale i provázanosti… Číst vice »

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 8:07

Tak co proto můžeme udělat ? – dnes a zítra ???

Senátní volby ještě neskončili !!!

Už i D-FENS se zorientoval … lépe než mnozí zdejší.
https://dfens-cz.com/jzh-do-senatu/

Last edited 1 rok před by Gatta
orinoko
Reply to  Gatta
1. 10. 2022 10:19

Především být jakoby o krok napřed před vším myslitelným vývojem. Ale nespěchat. Hlavně žádné revoluce. Čas nehraje do karet JIM!! ONI jsou pod tlakem naším, ale zároveň i pod kuratelou svých vlastních biřiců, kteří je kdykoli můžou stáhnout ze scény pro neschopnost plnit jejich zadání a cíle. Takové vědomí rozkládá jednotlivce i svinský celek. Dávat najevo, že řízený rozklad státu bude mít svoje následky v podobě kvalifikované odpovědnosti. Od zabavení majetku až po chládek v místech vymezených zákonem. Nějaké – to Evropa, USA nemůže být polehčující okolností, spíše naopak. Zůstávat v kontaktu a vyjádřit solidaritu všude tam, kde si režimní… Číst vice »

idiotronic
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 13:21

Udržovat kontakty k nejbližším sousedům… Když bych to pochopil lokálně, pak jde o kontakty k putinovým agentům (zkráceně putlerům), kterých je plný barák. Onehdá jsem si koupil přes zásilkovou službu velociped, který dorazil za tři dny, rozdělený do dvou částí , aby se snáze vešel do krabice. Abych kolo smontoval, došel jsem si pro nářadí do bytu, ale než jsem se vtrátil, po velocipedu na společné chodbě ani stopy. Dokonce i agenti zmizeli z domu na celý pátek, sobotu a neděli.Zajímavé, že měli kam. To už předtím mi zakázali fotografovat. Asi bych mohl nedopatřením zachytit policií hledané putlerovce.. Vzpomínám na… Číst vice »

idiotronic
Reply to  idiotronic
3. 10. 2022 3:59

Ty mínusy mne mírně překvapily. Společenství tedy fandí cikánům,
kterým stačí minuty na ukradení jízdního kola ze společné chodby, kteří si vynucují zákaz fotografování v nájemním domě , protože mezi nimi se pohybují policií hledané osoby, s jednouž z nich sdílím poštovní schránku a do níž přibývají dopisy od vymáhacích agentur a kteří dostávají od státu dávky a palivo (já jsem měl minulou zimu 9°C, letos to bude jistě lepší, u mne je topení tzv.elektrické, akumulační a jeho provoz si platím). Ještě poslední maličkost: na pozdrav neodpovídají.

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 15:01

Celkem k tomu zapadá glosa pana Hampla.

„Tiché revoluce“ (25.9.2022) – je to pár článků zpět.

https://www.petrhampl.com/aktuality/

orinoko
Reply to  Gatta
1. 10. 2022 15:45

Je to dobrý, ale dlouhý. Dost nesnáším rolování na tabletu a k PC nesedam, když si orientačně pouštím CD, která málo znám. Takže jsem to hedocetl. Snad později.

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 15:54

Nevim kam jsi co dočetl – dlouhé to nebylo.
Zde závěr článku – o těch postupných změnách:

„Konec konců, stačí připomenout české dějiny. Třeba jak obrovský byl rozdíl mezi politickým režimem roku 1950 a 1980. Přitom nedošlo k žádné revoluci. Jen řada drobných administrativních a ekonomických
změn vedla toho, že nahoru se začali dostávat jiní lidé a režim se začal chovat jinak. Nebo mezi demokratickým režimem roku 1995 a fašizující diktaturou roku 2022. Žádný viditelný předěl, žádná hlasitá revoluce, a přesto je vše jinak.“

prozaik
Reply to  orinoko
2. 10. 2022 5:31

Píšete jak študák z dobře placené „neziskovky“. „chládek v místech vymezených zákonem“ by byl trestem ? A „Bezpečnostní složky ve své běžné úrovni nejsou oporou režimu“ ? Zejména dnes jsou oporou režimu ! A idioty z nich ani netřeba dělat. Proč ignorují nebo zametají trestné činy pod koberec ? Kým se nechávají nutit ? Proč jejich „kriminalistky“ neznají zákony a nechápou rozdíl mezi účastníkem a svědkem ? Proč ničí nežádoucí důkazy ? Proč mají žaludek se převlékat za výtržníky na demonstracích ? Proč nevymáhají, nerespektují ani ty současné, slaboučké zákony ? Proč sedí na stanicích a kasárnách a nezatknou tu… Číst vice »

Last edited 1 rok před by prozaik
orinoko
Reply to  prozaik
2. 10. 2022 5:53

Doporučuji vyrazit na zteč a nejlépe s basebolkou v ruce. Nikomu se nekladou žádná omezení. Každý může jít do čela tvrdé firmy odporu. Ale musí to udělat. Nikoli jalove drzkovat a skutek utek. Tož směle do toho.

Gatta
Gatta
Reply to  Gatta
2. 10. 2022 7:36

Tak v Kroměříži na konec pani Hamplová uspěla. Gratuluji.

A víte, proč postoupilo tolik senátorů z pětikoalice?

No protože místo remcání o zbytečnosti Senátu a senátních voleb, postavili do voleb svoje známé lidi a potom si je tam šli zvolt.

Gatta
Gatta
Reply to  Gatta
4. 10. 2022 16:51

Ještě jednou D-FENS – ohlédnutí k olbám do SENÁTU:
https://dfens-cz.com/jzh-je-v-senatu/

Hudryperman
Hudryperman
1. 10. 2022 9:59

Kdybych chtěl být pověrčivý,zastavil bych se u jednoho důležitého data. 30.září !! V ten den byla podepsána Mnichovská dohoda a každému myslícímu člověku bylo tehdy jasné ,že ČSR byla zrazena a obětovaná aby další směřování německé expanze mířilo jednoznačně na východ proti SSSR. Což se pak po dalším posílení 3.říše Evropou stalo. Včera bylo rovněž 30.září a v Moskvě se také podepisovaly dokumenty měnící hranice a vyhlašující tím nepřímo válku,tentokrát západním směrem.Rozdíl mezi dokumenty je nejen přesných 84 let,ale v tom,že ta první smlouva posloužila Hitlerovým loutkovodičům k úspěšné realizaci zločinné agrese,zatímco druhá smlouva je vysloveně obranná.Na Ukrajině docházelo dlouhodobě… Číst vice »

idiotronic
Reply to  Hudryperman
1. 10. 2022 11:28

Za ilustrativní srovnání stojí postoj Velké Británie k Československu v době Mnichova, jako k zemi, o jejíž poloze normální člověk ani neví a postoj téhož státu k incidentu na Falklandech roku 1982, kde reakce , bez ohledu na vzdálenost byla bezprostřední.

orinoko
1. 10. 2022 13:31

https://www.michalapetr.com/

Uvidíme, jak se situace vyvine.

A jinak? Čížek je světový debil. Mohl vládu aspoň nasr, ale je zdá se spokojen. Co říci? Debilum zimu, dluhy a exekutory, když jim režim nevadí. Kovářům řemeslníkům dochází kovářské uhlí. A nejde sehnat. Bylo to řečeno natvrdo: Z Ruska nebereme, Halič nedodává a nikdo jiný ho nemá. A bidetovi je to egal.

Last edited 1 rok před by orinoko
orinoko
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 15:08

Dokonáno jest. Co čekat od národa, jehož více než polovina už má první či druhý covid booster a začíná na tlamě nosit už zase Tuaregy napříč věkovými a sociálními skupinami. Národa, jemuž na území vyrostl čtvrtý největší počet hypermarketů v Evropě a pořád to nemá konec. Školám hrozí distanční výuka i bez covid lockdownu a krachující podniky se stávají realitou dne. Potom už zbyde jen promítačka s buchtou na zdi a zápas o majzlik.
Takový bytostný kretenismus po 30ti letech tzv. svobody je významným vysvědčením revoluce tzv. Sametové.

orinoko
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 15:56

Také dokonáno jest. A Kadyrov už si nebral servítky. Zamířil tím do nejvyšších pater ruské politiky. Hlavně, že na Rudém náměstí běžela trachtace. Co Putin dělá dobře dělá. Kamaradsofty počínaje a ztrátou území konče.

https://ria.ru/20221001/minoborony-1820867747.html

orinoko
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 16:00

Кадыров назвал виновного в отводе войск из Красного Лимана

PPK
PPK
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 16:27

Ruská armáda zasáhla šest ukrajinských velitelských stanovišť
https://ria.ru/20221001/spetsoperatsiya-1820871787.html

orinoko
Reply to  PPK
1. 10. 2022 16:51

Vážně? A co to změní na obraze Putina, který začíná připomínat parodii na sebe sama? A co to změní na linii fronty, která má zatím stále zpětný chod? Bude se znovu bojovat o Mariupol? Ani snad nemá cenu spekulovat o možné frustraci skutečně bojujících zatímco vysokoprevoschoditelstvo si slinta na kravaty. A to všechno v době, kdy snaha předejít atomovým bombám by měla mít absolutní přednost. Pád Limanu k něčemu takovému ovšem nepatří.

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 18:06

Re orinoko Nėkdy v březnu, když se k „pomoci Ukrajině“ připojovaly země EU, jsem psal, že mi připomíná začátek IWW. Absolutně se to nečekako, ale opět jako v roce 1914 se pohyblivá válka po několika měsících změnila na statickou – zákopovou – OPOTŘEBOVACÍ. V letech 1914-1918 to byla v podstatě technická záležitost, kdy vojensky zbraně obrany byly účinější než zbraně útoku – hluboké ostnaté zátarasy chráněné kulomety byly pro útočníky prakticy nepřekonatelné. A když, tak za cenu obrovských lidských ztrát za několik set metrů země nikoho. A po celou dobu IWW se tento problém nepodařilo vyřešit generálům ani jedné strany.… Číst vice »

orinoko
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 18:12

Abychom si něco ujasnili v plném rozsahu: Ukroboti právě dobyli město na ruském území. Už nejde jen o Donbas jako takový. Takže Kyjev plní stanovené úkoly vcelku svědomitě a Putkovi vytal políček jak ze žurnálu. Zase další mediální katastrofa. A náboje pro jurské experty na Medvěda. Hlavně že každý, kdo varoval před tímto vývojem, byl gaucovy expert.
Sledovat zprávy ruského generálního štábu je jako čumět do jurské TV kraksny.
Žádný přehled o skutečné situaci tam nikdo nedohleda.

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 18:18

Jsem psal už nepřímo nedávno.

Jak může Putin prohlašovat nějaké území za ruské, když ho nemá pod pevnou správou ???

orinoko
Reply to  Gatta
1. 10. 2022 18:30

Přesně. A na základě jakých ideí bude území dál utvářeno, když už teď je zase ukrajinské. Částečná mobilizace nemohla tuto situaci nijak ovlivnit. Jen trouba se mohl domnívat, že čerství vojáci budou poslani na frontu. Pomoc se měla rekrutovat z vycvičených rezerv, které se nikde neprojevili. Začíná to připomínat pohrdání lidskými životy v kuloárech carských důstojníků.

orinoko
Reply to  Gatta
1. 10. 2022 18:42

Buďto budou padat hlavy anebo Putka a jeho podrztaska Sojgu splacou nad výdělkem. Do zákopů můžou zamířit sami.

https://www.politnavigator.net/ukrainskie-vojjska-zakhvatili-rossijjskijj-gorod.html

Last edited 1 rok před by orinoko
Bety
Bety
Reply to  orinoko
1. 10. 2022 21:01

Tady se někdo tetelí blahem, že předvídal špatné zprávy.
Já jsem zase napsala, že pátá kolona je aktivovaná, ale
raději bych pravdu neměla a žádnou radost z toho nemám.
A možná se teď konečně vyčistí prostor od těch zasr. pátokoloňáků.
Jedno je jisté – referenda už nikdo anulovat nemůže.
A Putinovi držím palce i nadále – nebo víte o někom lepším?

orinoko
Reply to  Bety
2. 10. 2022 1:05

Pátá kolona je cosi jako ďábel ve víře svaté. Kazí dobré dílo. Má svojí nezastupitelnou funkci. Vyznamenat generála, který velí akci z gauče a z téhož místa pak sleduje ústup nesvědčí o schopnosti vůdce vybírat kompetentní osoby. Žukov by zaplakal. Putka proměnil výraznou pozici ve sled nekontrolovaných událostí a Rusy začíná stresovat. Dobrá platební bilance mu umožňuje Rusy uplácet finančně, ale to nebude fungovat donekonečna. Je to on, kdo nese plnou odpovědnost za vývoj na frontě a za personální politiku s tím spojenou. Zatím mu nikdo neklade otázky, které by zamířily k podstatě věci; už se ani nepíše, že vše… Číst vice »

Bety
Bety
Reply to  orinoko
2. 10. 2022 10:40

Ani Žukov neměl pokaždé úspěch. A pátá kolona není žádný mýtus. Vzpomínáte třeba na ten podraz hned v začátku, kdy v rozporu s rozkazem posílat do boje jen ty zkušené se pokusili hromadně tam poslat nováčky? Nebo na záměrný zmatek a opět povolávání nezpůsobilých při částečné mobilizaci? Nevím proč, ale stále považujete Putina za samoděržavce, jehož rozkazy se do puntíku plní. Nemůže být vševědoucí a vševidoucí. Pokud mu někoho doporučí k vyznamenání, nemusí to být na základě relevantních informací. Samozřejmě je něco jako hlavní šéf, tudíž hlavní odpovědná osoba. Ale také osoba, které házejí šmejdi klacky pod nohy a snaží… Číst vice »

orinoko
Reply to  Bety
2. 10. 2022 11:03

Mají pravdu… je. Situace je daleko horší než lze z dostupného domýšlet. Teď právě dostává lidové rány soudruh Konasenkov a překližkový generál Sojgu.
Pokud jde o Stalina, tak ty jednotky odcházely rovnou na frontu. Pokud jde o zmíněnou trachtaci, tak jen o několik hodin předznamenala ruské územní ztráty, a to dokonce i v Chersonu, o čemž se mohutně mlčí.
Škoda mluvit. Už i Rusové píší, jestli linie komfortní obrany nepovede kolem Kremlu.
Židovi v Kyjevě je úplně jedno kolík ukrobotu zakuka při pohybu na východ. Nakonec vždycky boduje mediální obraz. Jeho skica už je hotová. A moc nelže.

Gatta
Gatta
Reply to  Bety
2. 10. 2022 11:12

Souhlas.

Putinův projev jsem slyšel celý a v podstatě jsem se nic nového nedozvěděl.

On taky nebyl určen pisatelům OM, ale Rusům.

Hlavně těm prostým, co nemají čas na politiku protože musí pracovat, aby věděli kam je otočena korouhvička na Kremlu a nezačali pochybovat.

A potom těm bohatým, politologům a spol. – aby také věděli kam je otočena korouhvička na Kremlu a zvážili své chování.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Bety
3. 10. 2022 13:50

Jsem si skoro úplně jist, že jsem před Nár. muzeem spatřil 2 veleaktivní diskutéři z OM :-)))

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Bety
3. 10. 2022 15:02

Našim panikářům: 19. listopadu 1942 v rámci operace Uran začala protiofenzíva Rudé armády u Stalingradu. Po kapitulaci Severní skupiny Němců je datum 2. února 1943 považováno za konec bitvy o Stalingrad.
Někomu to může připadat překvapivé, ale ani 18. listopadu 1942, ani v předchozích dnech noviny Pravda ani zprávy Sovinformbura neinformovaly nic o chystané ofenzivě Rudé armády. Sovjetská ofenzíva se tedy ukázala jako překvapení nejen pro občany SSSR, ale i pro německé velení…
Čili počkej klasu jako husa času … či jak to bylo? :-)))

Last edited 1 rok před by Botičky od Diora
orinoko
Reply to  Bety
2. 10. 2022 4:21

Jedna ruská anketa se ptá na názor na probíhající ruskou kampaň na Haliči docela vyčerpávajícím způsobem. Hlasoval jsem také a poté se podíval na trend. Nejvíce hlasů včetně mého dostala možnost – Celá akce byla nedomyšlená.
Vojáky z neúspěchu viní jiná možná odpověď.
Putin řekl, že chce rychle válku ukončit. Z toho ovšem plyne, že se hodlá stáhnout na nějakou demarkační linii, aniž by o tom vojáci měli povědomost. Nebude to žádná výhra, pro vojáky to bude porážka, a pro Rusko katastrofa. Druhořadá vojenská periférie, která bude dál rozkládána.

Gatta
Gatta
Reply to  Bety
2. 10. 2022 7:21

On se orinoko neteteli blahem – ještě v březnu mě „zle natíral“, když jsem psal, že SVO patrně nejde a nepůjde podle plánu.

Osobně – všeobecně vidím problémy většinou dřív než se naplno projevi. Mám s tím v životě občas i problémy.
Navíc se spoustou z nich nejsem schopen nic udělat.

Putin může vyhlásit, že oblasti připoji k Rusku, ale pokud tam vládu drží UA, tak je to zatím spíše jen proklamace.

Souhlas s orinokem, že SVO byla cílem i provedením nedomyšlená,
Hlavní vinu vidím v ruské rozvědce a následném štábním plánování.

Gatta
Gatta
Reply to  Gatta
3. 10. 2022 6:30

No tak mínusàku, nebo mínusačko – která věta nebo slovo se ti nelíbí ???

Gatta
Gatta
Reply to  Gatta
3. 10. 2022 6:39

Možná toho chci moc – třeba je to jen SW robot bez jakéhokoliv názoru reagující třeba jen na nick pisatele.

Na plusy a mínusy se totiž není nutno přihlašovat.

Gatta
Gatta
Reply to  Gatta
3. 10. 2022 9:53

Další mínus o ničem – je to jasný.
Je to jen pitomej SW troll. :-)

Last edited 1 rok před by Gatta
Alva
Alva
Reply to  Bety
2. 10. 2022 7:40

Na rozdíl od mnoha jiných zde vidím věc stejně jako vy.
Říká se, že žádný plán nevyjde na 100% a zvlášť ve válce existuje tolik možností, které na něj mají vliv, že by bylo podivné, kdyby všechno hladce vycházelo.
A prohraná bitva není totéž jako prohraná válka, jak by se zdálo.
Takže taky nerozumím takovému defétismu až radosti ze špatné zprávy.

PPK
PPK
Reply to  orinoko
2. 10. 2022 10:21

Orinoko, uvědom si prosím, že vojenská operace luhanských a doněckých milicí spolu s profesionály armády Ruska, to je na výsost delikátní záležitost. Proč? Inu proto, že jde o válku OBČANSKOU, v níž na Ukrajině, na Donbasu a v přilehlém i vzdáleném Rusku je mnoho lidí z obou vojsk obou válčících stran, kteří tam „na druhé straně“ mají možná dost často blízké i vzdálenější příbuzné ze smíšených manželství Rusů a Ukrajinců. Je proto přitom celkem pochopitelné, že právě tohle Strelkov vždy ignoroval a Kadyrov jakožto Čečenec si to uvědomuje jen mlhavě a proto tak vyšiluje v médiích (což ty baštíš i… Číst vice »

Irena
Reply to  PPK
2. 10. 2022 11:08

Tak to není. Kadyrov je něco jako liška v kurníku. Musí mezi pátou kolonou udělat pozdvižení, aby se daly pevně zašroubované zadky vykopnout z teple vysezených židlí. Tolik k PPK. A Putin nikdy neříkal, že CHCE tu operaci ukončit rychle. Vždy jen slíbil, že se ji pokusí ukončit co nejrychleji, což je diplomatická odpověď ve stylu: „Budu dělat, co považuji za potřebné do chvíle, kdy to za potřebné budu považovat!“ Také několikrát prohlásil, že bude ukončena, až bude dosaženo vytyčených cílů, což je demilitarizace a denacifikace Ukrajiny, pokud vím. Společnost je sociální masa (složená v mnohém i z nepoučitelných tupců),… Číst vice »

PPK
PPK
Reply to  Irena
2. 10. 2022 13:44

Na té myšlence o „lišce v kurníku“ možná něco je. Ano, svou logiku to jistě má.

Bety
Bety
Reply to  PPK
2. 10. 2022 12:04

Také jsem myslela na to, že je rozdíl bojovat s Němci a
vlasovci, a obyčejnými členy národa, se kterými jste žili
ve společném státě. V žádném případě to není snadné.

Gatta
Gatta
Reply to  PPK
3. 10. 2022 6:34

Souhlas, ale otázka je, jak to vidí Ukrajinci – od nácků z Azovu až po prosté lidi se smíšenými rodinami ?
A jak to budou vidět v případě UA prohry, nebo jak v případě UA úspěchu ?

Alva
Alva
Reply to  orinoko
2. 10. 2022 7:54

Řekla bych, že Kadyrov je příliš impulsivní.
On sám zas tak moc na ztráty „obyčrjnuých“ jistě nehledí.
https://rusvesna.su/news/1664640684

Bety
Bety
Reply to  Alva
2. 10. 2022 14:25

Nu, podle některých informací se možná seknul Kadyrov.
Možná označil špatně viníka. Uvidíme.

fajt
2. 10. 2022 6:31

po brutální vraždě Darji Duginové ( pod jasným dohledem fsb ) šla důvěra ruských mužíků k Vovovi silně do kopru, v podstatě se dá říci, že kremlin chazaři jedou ve své balšoj Rusi stejný nwo jako jejich západní frakce zbytečně bohatých a neomezeně vlivných globál hovad … no a za to zdechnout na válečných jatkách rozhodně nechceš, že. ..)

orinoko
Reply to  fajt
2. 10. 2022 6:58

To se nesmí říkat. Takové věci jsou tabu. Jinak se místní aktiv dostává do varu. Ve vojsku už se Rusové hádají mezi sebou. Další bod pro ukroboty. Přitom je zcela jasné, kdo vládne, kdo řídí, kdo nese plnou odpovědnost, kdo nic nevysvětluje, kdo začal de facto popírat sám sebe, kdo jen držkuje a nekoná, kdo je v defenzívě a komu bude zcela po zásluze všechno spočítáno, až nadejde čas.

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
2. 10. 2022 7:26

Dvě pořekadla – jedno staré a jedno moje:

„Úspěch mívá mnoho otců, ale neúspěch bývá sirotkem“.

„Vedoucí může i za počasí“.

fajt
Reply to  Gatta
2. 10. 2022 7:54

ano, vítěz bere a určuje vše – pak veritas odium parit. ..)

fajt
Reply to  orinoko
2. 10. 2022 7:52

rozval Ruska nepřinese kýžené benefity ani aktivním šupákům, kteří na tom tak moc pracovali a pracují v samotném Kremlu – za prvé vrcholní strůjci tohoto pekla nechtějí žádné svědky( natož po létech), za druhé se budou muset rychle stáhnout horké prachy, které už teď proto nim dělají velmi nežádanou neplechu, vytváří jisté civilizační alternativy po světě, které nemají pod kontrolou a časem by se mohly stát skutečným problémem pro jejich neomezenou moc a movité statky, kterých se nevzdají za žádný mega masakr, či naprostý planetární holokaust – proto po akci VV nastane pro drtivou většinu světové populace skutečné peklo, globál… Číst vice »

Alva
Alva
3. 10. 2022 8:36

Všem kritikům Putina a jeho způsobu vedení SVO
s přihlédnumtím k současné situaci, vnímané jako fatální ruská prohra bych doporučila k přečtení a zamyšlení – pokud možno s chladnou hlavou:
https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2022/10/co-my-vime-o-prubehu-svo.html
Pak možná mj. pochopí, že „ve válce musíte někdy obětovat málo, abyste získali víc“.

Gatta
Gatta
Reply to  Alva
3. 10. 2022 9:51

Souhlas – jen 2 poznámk klánku – cituji:

„Přijde čas a my budeme vědět všechno. Nebo téměř všechno.“

  • Dějiny píší vítězové.
  • A naopak – ten kdo zrovna ovládá (a často mění) výklad dějin – ten je momentálně obecně silnějším.
Last edited 1 rok před by Gatta
Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Gatta
3. 10. 2022 10:58

В чём сила, Брат ?

https://www.youtube.com/watch?v=fz6lGsgEGZ8&t=34s

orinoko
Reply to  Alva
3. 10. 2022 11:04

On především dopustil, aby se z ruského území stal polygon pro vyzkoušení nové emero munice. Vysmívané HIMARS jsou teď zásobovány novými raketami s nikoli delším doletem, nýbrž s náboji, které mají podstatně větší kruhovou ničivost, a to násobně. Umírá více lidí anebo je zraněno. A to není jediný případ. Poblati vyvinulo modulární autonomní systém na průzkum a možnou pomoc raněným. Ukrobotickym raněným. Za takové liknavé vedení průběhu bojů by ho nechal Stalin zastřelit jako neschopného pitomce.
Tak kdy se bude konečně něco dít, vedmo?

Last edited 1 rok před by orinoko
fajt
Reply to  orinoko
3. 10. 2022 11:31

začínám se děsit každodenní válečné ( ale i mírové) logiky kremlin chazarů, kterým se na ukrajinském polygonu globálních lichvářů v prvé řadě podařilo relativizovat útrpné zabíjení hlavně slovanského plebsu – svět se v americkou prdel obrátil. ..

Alva
Alva
Reply to  orinoko
3. 10. 2022 11:47

A co měl podle tebe udělat?
Nic a podřídit se kdysi „všemocnému Západu“? Předat mu zemi?
Když ten mu 8 let předváděl, jak naloží s každým Rusem, který se „nepodvolí“? Protože Rusové nejsou lidi, ale švábi?

Alva
Alva
Reply to  orinoko
3. 10. 2022 11:56

PS: K poslední větě „Tak kdy se bude konečně něco dít, vedmo„?:
Vědma neví, neb není vědma, ale ponechala by to na gosudarovi.

Nebo máte vy ostatní lepší nebo alespoň stejné informace jako prezident? A kdyby se vašími radami řídil (což naštěstí není možné), ponesete v případě skutečné prohry následky s ním?