Retro: Státy se udržují principy, na nichž vznikly

2. 9. 2015

V Českém rozhlase  při příležitosti  úmrtí  heraldika Jiřího Loudy – tvůrce návrhu státního znaku České republiky –  proběhlo povídání o vzniku symbolu české státnosti v devadesátých letech.

Autor předlohy státního znaku si povzdechnul nad tím, že v průběhu schvalovacího procesu v českém parlamentu originál obrazové předlohy státního symbolu najednou zmizel. Zmizení předlohy státního symbolu považuje za těžký kriminální čin.

Co dodat? K vykradenému a zadluženému státu patří také zcizení státní symboliky. Třeba se jednou v budoucnu najde ve sbírce šťastného nálezce, který svůj nález bude chtít náležitě zpeněžit. Kdoví, jestli v té době  bude ještě existovat „Česká“ republika?

5 11 hlasy
Hodnocení článku
Platby

Líbil se vám článek?
Přispějte, prosím, redakci OM na č. ú. 2900618307/2010, nebo přes následující QR kódy.

QR platba 50 Kč

QR platba 50 Kč

QR platba 100 Kč

QR platba 100 Kč

Odebírat
Upozornit na
32 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PPK
PPK
29. 9. 2022 11:43

Škoda, že pan Béda už na OM přestal psát – a zbývá už jen to „retro“.

orinoko
29. 9. 2022 12:29

V souvislosti s napsaným je třeba se ptát, jestli o tom mají povědomost v Kremlu. Krasnyj Liman na pomezí Luhanske a Doněcké oblasti je už sevřen do kotle typu někdejšího Debalceva. Kdekdo, kdo sleduje situaci se zatajeným dechem, si klade otázku, jestli Putka a jeho Sojgu budou po lidské ceně při dobývání místa teď chtít zaplatit to samé znovu a k tomu ještě cenu politickou. Bude nějaká rošáda, zajetí nebo sestoupí Deus ex machina? Převést základní posily na logistiku a noční bombardování shromaždišť ukrobotu by NEMĚL být až takový problém. Kremelský mopslik dostal na SP na solar plexus a vypadá… Číst vice »

Last edited 1 rok před by orinoko
orinoko
Reply to  orinoko
29. 9. 2022 14:05

V souvislosti s napsaným je třeba zcela otevřeně říci, že debilové a blbci si otázky nekladou, nýbrž po bolsevicku nomenklaturne kadruji, což jim umožňuje idiotsky nastavený režim plusů a mínusů, nespojený s konkrétní věcnou odpovědí. I emperialisticka Trubka už tento jev technicky upravila. A jsou i další příklady. Tady nejde o cocotiny gladiátorů … nahoru… dolů. Tady jde o pokus dobrat se pravdy. A ta nikdy není černá nebo bílá. Zůstane tu s námi taková, jaká je, ať se nám to líbí či nikoli. Znakem primitiva je jeho podíl na realitě, kterou nikdy nemůže změnit. Se dvěma krajními uvratemi jen… Číst vice »

Bety
Bety
Reply to  orinoko
29. 9. 2022 18:47

Já dávám jedině plusy. Když se mi něco nelíbí, tak napíšu proč.
Třeba tady nesouhlasím s použitým výrazem – po bolševicku nomenklaturně kádrují. Ne že by mi nevadilo to nomenklaturní kádrování. Jen ve světle toho,
jaké informace z dějin jsem i díky OM získala za poslední roky jsem přesvědčena, že opravdoví bolševici by se s něčím takovým nezahazovali.
A že slovní obrat „za bolševika“ bylo to či ono je silně zavádějící, protože ti,
co to dovedli do roku 89 byli s naprostou většinou JEN nomenklaturní kádři.

orinoko
Reply to  Bety
29. 9. 2022 21:31

Já osobně mám se zparchantelymi soudruhy dost výraznou zkušenost všude možně. A jejich různý oportunismus je různě k blití. Nemám nic proti komunistům, ale bolševismus je metoda vládnutí. Většinou těch, co u komunistů byli. Starých instinktů a reziduí se nezbavili a ještě jimi stačili nakazit současné bidetovy české polypy. Podlézání a ritomlilectvi je česká klasika už od dávných dob, ale speciálně cynicky šlechtěná byla v době tzv. normalizace, jejíž atributy sklízíme dodnes v modré a fašizující formě. O tom lze jistě vést spory, ale každá doba má vlečku, jak už konstatoval Jan Werich. A kde mohli lidé nových poměrů načerpat… Číst vice »

Bety
Bety
Reply to  orinoko
30. 9. 2022 6:01

V tomhle se zřejmě neshodneme. Podle mne byl pravý bolševismus
víceméně shodný se Stalinovou epochou, kdy považoval za svůj úkol vyvést valnou většinu národa z bídy a nevzdělanosti a ze všeho, co s tím souvisí. Neboli, podle dnešní „terminologie“ bojoval
za lúzry. V průběhu Velké vlastenecké bolševici považovali za svou povinnost být v přední linii, takže tím Stalin přišel o většinu svých kádrů. A jak sám říkal – kádry rozhodují vše. Po jeho smrti se místo
výchovy nových kádrů začalo kádrovat a kádrování postupně
začalo tlumit iniciativu lidí.
A eurolevice? Ta má za cíl levici naprosto zdiskreditovat, na lúzry kašle.

Dolmen
Dolmen
Reply to  Bety
30. 9. 2022 6:23

Bety, řekla jste to i za mě. Je s podivem, kolik lidí, do nichž bych to nikdy neřekl, skočilo bez jakéhokoliv přemýšlení na tu hru se slovíčky, kterou vymysleli libero propagandisti a jen díky své naivitě jim pomáhají šířit nenávistnou propagandu, aniž si to uvědomují. Není to jen v tom, že zparchantělého nomenklaturního kádra tvrdošíjně označují za bolševika, ale jeden příklad za všechny – převrat organizovaný tajnými službami se vydává za revoluci. Stejně tak polofašistický ukrajinský režim se označuje za morální a demokratický, násilný Majdan za demokratickou revoluci….a dalo by se pokračovat do nekonečna.

orinoko
Reply to  Dolmen
30. 9. 2022 6:58

Bolševik svojí existenci projel na touze luzru mít se jako prase v zite přesně podle barvotisku Neckermanna. Nikdo nezpochybňuje roli podvratneho dobytka Západu, ale bez touhy být účasten na materiálním konzumu by to nikdy nebylo proveditelné. Teď ve volbách se to opět potvrdilo stejně jako to, že staré strukturní myšlení se nezměnilo a je stále přítomno. Doktrína vědeckého socialismu a komunismu je jako koule na noze. Pohni s ní a ona začne ohrožovat nadstavbu. Podobně je na tom pavedecky Pjakinismus, který míchá domnělé poučení z minulých pádů s esoterikou poznání horizontální a vertikální moci, přičemž skutečný děj běží okolo, jsa… Číst vice »

Bety
Bety
Reply to  orinoko
30. 9. 2022 10:38

No vidím, že jsem bez šance přesvědčit vás, abyste pojem
bolševik nepoužíval v tak negativním významu.
A myslím, že se mýlíte i v hodnocení lúzrů, mezi které se počítám – zas tolik z nich neměří svůj život podle toho, kolik
barevných lesknoucích se šuntů se jim podaří nashromáždit.
Ještě k těm plusům a mínusům. Jestli mě něco na nich štve tak to, že můj případný plus se vyzmízíkuje mínusem.
Správné by bylo, aby tam zůstalo obojí, pak by to něco vypovídalo.

Botičky od Diora
Botičky od Diora
Reply to  Bety
30. 9. 2022 10:48

Hrach – stěna,
perly – … :-)

30.09.2022 dopoledne, billboard s bidetem a nápisem „Спасибо деду Zа победу“ v centru Doněcku

comment image?itok=nTaAaRi9

comment image

Last edited 1 rok před by Botičky od Diora
orinoko
Reply to  Botičky od Diora
30. 9. 2022 13:04

Ten má u mě ještě druhý díl. Slimpon, který emero kretenum scházel. Kufr do vrtulníku za něj nosí jeho squaf, která ho začíná mít plné zuby. Na nějakých záběrech už jej skoro odstrkuje. Come on, boys, hospodářská krize v USA se mě netýká. Já si hlídám svého tupého scootra.

Dolmen
Dolmen
Reply to  orinoko
30. 9. 2022 18:30

Orinoko, urážíš bolševiky, když jejich jménem označuješ skupiny všelijakých charakterově vadných pazdrátů. Co myslíš, byla poválečná KSČ stranou bolševiků? A co dnešní KSČM? Je to strana extremistická –  podle médií, nebo strana radikální – jak sama sebe označuje? Ani jedno, ani druhé. Je to strana směšná, protože když partaj, která čítá minimálně 20 tisíc členů, nedokáže sehnat 50 tisíc podpisů pod svého kandidáta na prezidenta, tak to o něčem vypovídá. Je pravdou, že strach z „demokratů“ ovládl českou společnost. Lidi už zjistili, že opravdový „demokrat“ se neštítí žádné špatnosti.  Zvláštní potom je, jak veliké procento ustrašených se koncentruje právě v KSČM.… Číst vice »

PPK
PPK
Reply to  orinoko
29. 9. 2022 18:58

Nechápu, proč se právě Ty, milý orinoko, kvůli těm mínusům vztekáš jako malý kluk? Ty plusy a mínusy jsou tam přece od toho, aby jiní mohli vyjádřit, zda s Tebou souhlasí, anebo ne. Nic víc. A je to pak už jen jejich věc, zda Ti budou navíc i polopatě vysvětlovat své stanovisko. Takže, pokud mohu radit, nad plusy se tiše raduj, nad mínusy přemýšlej a nevztekej se. No a ohledně VSO na Ukrajině nečti jen weby UA a RU podpindosů. Tohle přece není počítačová střílečka! Uvaž také, už víc jak 30 let té nacistické propagandy a fakt, že v RF… Číst vice »

Last edited 1 rok před by PPK
Gatta
Gatta
Reply to  PPK
29. 9. 2022 19:14

Tentokrát nemohu souhlasit.

On to psal už kdysi orinoko ( tak nějak): „Dobře někdo nesouhlasí a dává mínus – ale s čím vlastně nesouhlasí? Nelíbí se mu forma napsaného, nechce uvádění „špatných zpráv“, zpochybňuje zdroj informace, má výhrady k pravopisu, zdá se mu příspěvek záměrně klamný … … … ???“

A Vy radíte: „A ty teď přemýšlej a zpytuj svědomi cos udělal, že jsem ti dal mínus.“

Tedy takhle NE.

PPK
PPK
Reply to  Gatta
29. 9. 2022 20:35

Pakliže se jednou pro vždy rozhodnu respektovat svobodu druhého v nároku na jeho odlišný názor, pak ale musím respektovat jeho svobodu rozhodnutí, mně ten názor buď podrobně zdůvodnit, anebo svobodně mlčet. Na jeho proti-argumentaci totiž není nárok. Podle mne to navíc platí dvojnásob, pokud si i jen pocitově myslím, že se mne ten druhý snaží zmanipulovat. 

Gatta
Gatta
Reply to  PPK
29. 9. 2022 20:47

Mínus (stejně jako vyslovené bezdůvodné NE) bez argumentů či vysvětlení není relevantní názor na problém.

Jistě každý může svobodně mlčet a nic nezdůvodňovat (znám osobně takové lidi, co toto s radostnou drzostí používají) – a já si zase můžu o něm a jeho motivaci svobodně myslet co chci. Třeba to nejhorší. A podle toho se k němu i chovat.

To pochopitelně neplatí jenom pro zdejší diskuze.

Last edited 1 rok před by Gatta
PPK
PPK
Reply to  Gatta
29. 9. 2022 21:18

Když jsem byl mladý, tak jsem u televize jásal, když naši hokejisté to těm Rusům za ten rok 68 nandali a myslel jsem si, že teprve tehdy přišla ta správná spravedlnost. No a až za dlouho mi došlo, že sport byla jedna věc a to nebezpečné nacionální ovlivňování našeho myšlení od čs. mediálních redaktorů přímo do hlav nás mladých hokejových (nejen) fanoušků – byla věc úplně jiná. Že to od nich byla naprosto brilantní psycho – manipulace na mnohem hlubší a mnohem důkladnější světonázorové úrovni. Jenže, člověk musí nejprve trochu zestárnout, aby získal životní zkušenosti a uvědomil si chyby naivity… Číst vice »

PPK
PPK
Reply to  PPK
29. 9. 2022 19:24
orinoko
Reply to  PPK
29. 9. 2022 21:17

Navrhuji diskusi vůbec vypustit, ponechat jen plus a mínus jako náhradu palcátů a doplnit je emotikony. Jinde to tak funguje a všichni jsou obohaceni digitálním světem skvělých myšlenek. Je to současné, rychlé a jednoduše zfabrikovatelne. A příště vynech můj emotivní přístup. Do středu pozornosti by se mohl dostat ten tvůj.

Gatta
Gatta
Reply to  orinoko
29. 9. 2022 17:59

Zdar
Osobnė si tipuji toho Boha ze stroje a doufám !!! že ten nebude na atomovej pohon.

S mínusama bez komentáře jsem se tady už nazlobil až až.
Dnes se tím spíš bavím a beru to jako takové psychologicko sociologické pozorováni :-)

Nevím, jestli je to neschopnost zformulovat výhradu, nebo pohrdáni pisatelem do té míry, že člověk s takovým názorem není ani hoden odpovědi, nebo je to nepřátelský troll, nebo pštrosi strategie před nemilými skutečnostmi … ??? Nevím.

On to nemusí být ani někdo „místní“ – v SW je nechaná (patrně schválně) palcová díra.

Gatta
Gatta
29. 9. 2022 18:18

Re – orinoko

Téma -ukrajinská ofenziva.
Na konci IWW po vystoupeni Ruska z války zahájili Němci v březnu 1918 velkou západni ofenzivu. V podstatě několik měsíců úspěšnou, nicméně neschopnou dosáhnout celkového vítězství. V listopadu byli Němci zpėt, tam kde v březnu začali a naprosto vyčerpaní podepsali Příměří.

Podobně IIWW v zimě 1944-45 v Ardenách – lokálně úspěšná německá ofenziva, která jim ale vyčerpala zálohy a v podstatě pomohla k rychlejší porážce Německa na západní frontě.

Když ono se vyhrává, když to jde …tak se to žhavé železo kuje často bezmyšlenkovitě.

Bety
Bety
Reply to  orinoko
30. 9. 2022 6:59

No uvidíme. Tak trochu si myslím, jestli naše kritika politiky Ruska nevychází z obavy,
že v případě toho, že to nezvládnou, nás nic jiného než NWO nečeká. Čehož se já
osobně přímo děsím, protože III. Říše by proti tomu byla jen slabý odvar.

orinoko
Reply to  Bety
30. 9. 2022 7:15

Opět ocituji kamaráda, který dříve rozhodně nebyl milovník „rusaku“. Ale dneska plně chápe, kam má svět nakročeno:
“ Jestli tohle dneska Rusové nezvládnou, tak je konec… Konec toho, že jsme mohli být lidmi. „

orinoko
Reply to  orinoko
30. 9. 2022 7:41

comment image?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs

orinoko
Reply to  orinoko
30. 9. 2022 12:55

Kritická situace kolem Limanského předmostí a ohrožení Svatova
Подробнее: https://eadaily.com/ru/news/2022/09/30/kriticheskaya-situaciya-vokrug-limanskogo-placdarma-i-ugroza-dlya-svatovo

orinoko
Reply to  orinoko
30. 9. 2022 13:11

Co NATO V. V. nikoli Vysockij?
Ruský prezident vyzval Kyjev, aby se vrátil k jednání
Подробнее: https://eadaily.com/ru/news/2022/09/30/prezident-rossii-prizval-kiev-vernutsya-k-peregovoram

orinoko
Reply to  orinoko
30. 9. 2022 13:52

Zjevně není v obraze. Hodlá bránit anektovanou Novorossiju ve chvíli, kdy zelenina se domnívá, že strategická iniciativa je na jeji straně. Mediální lapsus z toho kape velmi těžce. Nejdříve musí P. konat tam, kde je to nejvíce třeba, což nečiní. Tolik let přípravy přichází skoro vniveč. SÁM si vytváří problémy, které ho nakonec sejmou. Není v pozici, která umožňuje takové výzvy. Stal se z toho totiž osobní souboj mezi ním a zeleninou. Kdoví, jestli to chápe. Zachudni ehm kurátoři z toho mají radost. Putku chytli do cerenu. To je běžný osud každého, kdo se začne považovat za axiom řešení. A… Číst vice »

Last edited 1 rok před by orinoko
Bety
Bety
Reply to  orinoko
30. 9. 2022 15:42

Když se zelenina domnívá to co se domnívá, žádná domluva nebude a to bude možná to, o co tu jde.

Gatta
Gatta
30. 9. 2022 14:14

Jen odkaz – možná tento domácí web všichni neznají.

https://www.petrhampl.com/aktuality/

Bety
Bety
Reply to  Gatta
30. 9. 2022 20:08

Zajímavý odkaz, díky za něj.