Negatívna publicita sa nijako nepodpísala na príjmoch hry.

Ďalšia zlatá baňa Blizzardu: Diablo Immortal napriek kritike zarába vyše milióna dolárov denne

Počas prvého mesiaca od spustenia hra zarobila Blizzardu 49 miliónov dolárov.

Štúdio Blizzard Entertainment má dôvod na radosť. Jeho najnovší titul, mobilné Diablo Immortal, je napriek kritike na adresu svojho monetizačného modelu komerčným hitom. Za prvý mesiac od uvedenia na trh hra priniesla do pokladnice Blizzardu 49 miliónov dolárov (46,8 milióna eur), o čom informoval web Mobilegamer.biz.

Hra tak naďalej pokračuje v nastolenom trende – po dvoch týždňoch od spustenia zarobila vyše 24 miliónov dolárov (zhruba 23 miliónov eur) a teraz túto sumu zdvojnásobila.

Je však dôležité poznamenať, že táto cifra predstavuje čistý zisk autorov hry po odrátaní 30 % poplatku, ktorý si účtujú Obchod Play aj App Store. Celkové príjmy mobilného Diabla sú tak ešte o čosi vyššie.

Najvyššiu sumu – 2,4 milióna dolárov za 24 hodín – hra zarobila počas desiateho dňa od svojho spustenia, teda 11. júla. Odvtedy príjmy trochu poklesli, no titul stále generuje vyše milióna dolárov (956-tisíc eur) denne.

Pokiaľ ide o počet stiahnutí, za prvý týždeň si Diablo Immortal nainštalovalo 6,85 milióna hráčov. V súčasnosti už hra registruje 10,35 milióna inštalácií, čo z nej robí najrýchlejšie šírené Diablo v histórii. Treba však zdôrazniť, že na rozdiel od predošlých dielov série hra využíva model free-to-play a je dostupná zadarmo.

Pre úplnosť dodajme, že všetky vyššie uvedené čísla nepochádzajú priamo od Blizzardu, ale ide o štatistiky platformy AppMagic, ktorá monitoruje trh s mobilnými aplikáciami.

Kvalitná, avšak nenásytná diablovka

V našej recenzii sme Diablo Immortal zhodnotili prevažne pozitívne. Obzvlášť sme chválili spôsob, akým sa Blizzardu podarilo preniesť zážitok z hrania diablovky na mobilné zariadenia. Je však neodškriepiteľným faktom, že systém monetizácie v endgame fáze hry spĺňa definíciu pay-to-win a ťahá z hráčov astronomické sumy.

Pre ilustráciu, plné vylepšenie postavy ťa podľa odhadov vyjde na závratných 110-tisíc dolárov (105-tisíc eur). A hoci sa táto skutočnosť stala predmetom kritických debát na sociálnych sieťach a internetových fórach, zdá sa, že mnohí hráči s radosťou utrácajú svoje peniaze v mobilnej verzii Diabla.

Finančný úspech napriek negatívnym reakciám veľkej časti fanúšikovskej komunity je tak o to pôsobivejší. Navyše, Diablo Immortal ešte len vyjde na ázijských trhoch, kde je tento druh hier veľmi populárny.

(1 EUR = 1,0455 USD)