Skupina hráčov sa ochotne obetuje.
Diablo Immortal je najhoršie hodnotenou hrou v histórii Blizzardu. A nie je to ani tak vina kvality hry, ale skôr šialenej monetizácie. Ak však máme byť voči Blizzardu férový, tak monetizácia Diablo Immortal nie je v sfére hier pre smartfóny ničím výnimočná – problém je akurát v tom, že PC/konzoloví hráči, ktorí si ju vyskúšali vďaka Diablo značke šialenosť mikrotransakcií v smartfónových hrách nezažili.
Aj napriek zdrvujúcej kritike je však Blizzard ticho a teraz už možno tušíme prečo. Podľa databázy AppMagic totiž hra prináša Blizzardu milión dolárov denne. Navyše, podľa výskumu sa Blizzardu darí držať krivku tržieb na stabilnej úrovni a aj mesiac po vydaní sa zárobky držia na solídnej úrovni.
Hru si podľa oficiálnej správy Blizzardu zahralo už viac ako 10 miliónov hráčov a to týždne po vydaní. Hráči nás medzitým zásobujú „vtipnými“ príhodami o tom, ako minuli tisíce dolárov len preto, aby si vymaxovali postavu v hre a zdá sa, že práve oni svojim správaním zabezpečujú, že Blizzard v súčasnosti nemá absolútne žiaden dôvod meniť monetizáciu v hre. Pretože aj napriek veľkej kritike hra naďalej zarába a to je pre Blizzard najdôležitejšie.
A to musíme podotknúť, že hra stále nevyšla v Číne, ktorá by mala byť pre Diablo Immortal kľúčovým trhom. Vydanie bolo totiž na poslednú chvíľu odložené a aj keď oficiálny dôvod sa nevie, tak údajne išlo o prípad, kedy zamestnanec Blizzardu na sociálnej sieti Weibo nepriamo urazil vodcu Číny Si Ťin-pchinga.
Prečítajte si tiež