BMW i3 bolo vo svetovej premiére predstavené v júli 2013 na troch miestach súčasne: v New Yorku, Londýne a Pekingu. Za deväť rokov prešlo niekoľkými modernizáciami, ktoré okrem upraveného vzhľadu priniesli vyššiu kapacitu akumulátorov, ale tiež s verziu REX, teda Range Extender, v ktorom motocyklový dvojvalec slúžil len ako generátor elektrickej energie a pomáhal s predĺžením dojazdu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Hranica štvrť milióna pokorená, je to ale úspech?

Automobilka toto číslo samozrejme prezentuje ako úspech, ale je fakt, že sa Nemci dostali k štvrť miliónovej hranici aj vďaka rôznym dotáciám a daňovým úľavám na tento model v jednotlivých štátoch, kde bol predávaný. A samozrejme mu nemálo v posledných rokoch pomohla i bruselská politika a systémy zvýhodnených kreditov za elektrické autá v rámci výpočtu flotilových emisií, keďže batériové vozidlá boli papierovo prezentované ako bezemisné.

Nech už ale považujete číslo 250 tisíc kusov za úspech či prepadák, pravdou je, že i3 končí. A BMW si túto skutočnosť pripomína edíciou HomeRun. Autá z tejto limitovanej série dostali matný lak Frozen z ponuky Individual (Dark Grey alebo Frozen Red II), k tomu 20-palcové disky, adaptívne diódové svetlá, elektricky ovládanú sklenenú strechu, navigáciu, zadnú kameru či audiosystém Harman Kardon.

Jedinečnosť týchto áut zaručí fakt, že BMW vyrobilo len 10 kusov. Tým v lipskej továrni končí jedna éra, tento závod však už dnes vyrába batérie a postupne po dobehu výroby i3 prejde na komponenty elektrického pohonu pre iné batériové modely značky.

Zdroj: BMW