Pandémia nedokázala poraziť chuť Slovákov na čapované pivo s priateľmi
- 15:40 03.07.2022
- Bratislava
Zvyklosti Slovákov týkajúce sa návštevy gastrozariadení (reštaurácie, pohostinstvá, kaviarne) sa vracajú do stavu pred pandémiou iba postupne.
Vyplýva to z aktuálneho prieskumu, ktorý pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu (SZVPS) na vzorke 1004 respondentov uskutočnila spoločnosť 2muse v máji 2022.
Takmer polovica Slovákov stále nenavštevuje gastroprevádzky rovnako často ako pred pandémiou. Mnohí to však majú v pláne zmeniť. Podľa prieskumu sa totiž spoločnosť priateľov, chuť čapovaného piva a atmosféra v podniku nedá doma nahradiť.
Necelá tretina opýtaných v prieskume uviedla, že podniky navštevujú rovnako často ako pred pandémiou. Až 27 % respondentov však do podnikov chodí menej ako predtým a neplánujú to zmeniť. Ďalšia skupina opýtaných (21 %) takisto aktuálne jedlo a nápoje konzumuje doma, svoje zvyky však chcú čoskoro vrátiť „do normálu“.
Podľa vyjadrenia respondentov sa Slováci počas pandémie a obmedzenej prevádzky podnikov najviac tešili na čapované pivo (až 47 % opýtaných). Nasledovali čapované nealko nápoje (21 %), sýtené nealko nápoje (18 %) a radlery (14 %).
Kvalita a chuť čapovaného piva zároveň patrí medzi najčastejšie uvádzané dôvody, prečo si tento nápoj Slováci vychutnávajú radšej v podniku. Tento dôvod uviedlo 48 % respondentov, ktorí si na pivo zájdu aj mimo domu. Ďalšou motiváciou je možnosť vychutnať si pivo v spoločnosti priateľov (56 %) a atmosféra podniku (30 %). Nealkoholické pivo či radler si v gastroprevádzkach vychutnávajú najradšej počas letných športových aktivít (40 %).
Otvorené podniky však napriek týmto zisteniam svedčiacim o popularite čapovaného piva a nápojov vyrobených na jeho báze zatiaľ Slováci objavujú iba postupne. Svoju rolu pravdepodobne zohráva aj psychologický aspekt - pandémia ľudí naučila väčšej opatrnosti a stali sa aj o niečo uzavretejšími.
„Gastrosektor na Slovensku čelí mnohým výzvam od nedostatku personálu až po aktuálny rast cien potravín a energií. Letná sezóna však prinesie gastru napriek meniacim sa zvyklostiam Slovákov i cenovým výzvam pozitívny impulz. Dúfame však, že vláda čo najskôr podporí gastrosektor znížením DPH na stravovacie služby na 10 %, tak ako sľúbila,“ uviedol výkonný riaditeľ SZVPS Vladimír Machalík.
SZVPS združuje výrobcov piva a sladu na Slovensku produkujúcich 96 % trhu so slovenským pivom a 98 % trhu so slovenským sladom. Vzniklo v roku 1991 a je členom európskeho združenia výrobcov piva Brewers of Europe.
EÚ sprísnila pravidlá pre čínskeho maloobchodného predajcu módy Shein
Európska únia (EÚ) v piatok formálne pridala čínskeho online predajcu Shein na svoj zoznam digitálnych spoločností, ktoré sú dostatočne veľké na to, aby podliehali prísnejším bezpečnostným pravidlám. TASR o tom informuje na základe sp
Inšpekcia varuje pred nebezpečným výrobkom, má 14 rôznych chýb
SOI varuje pred nebezpečným produktom na slovenskom trhu.
Časť opozície vyzýva prezidentku nepodpísať zákon o strategických investíciách
Opoziční poslanci Veronika Remišová a Michal Šipoš vyzývajú prezidentku Zuzanu Čaputovú, aby nepodpísala tento týždeň v parlamente schválený zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície.
Premiér: Peniaze z plánu obnovy môžu byť štartom veľkých modernizačných programov
Peniaze z plánu obnovy môžu byť štartovacím momentom veľkých modernizačných programov na obdobie desiatich rokov.
Mikloš: Pre slovenskú ekonomiku výhody eura prevažujú nad nevýhodami
Pre malú a otvorenú ekonomiku, ako je slovenská, výhody eura prevažujú nad nevýhodami. Zdôrazňuje to Ivan Mikloš pri príležitosti 20. výročia vstupu Slovenska do Európskej únie a 15. výročia prijatia eura.