Keď už sme pri tom dizajne, zozadu Ioniq 6 vyzerá trochu ako kríženec prvého Mercedesu CLS a Porsche 911. Spredu sú jeho línie originálnejšie, ale keď chcete, s trochou fantázie tam tú inšpiráciu Taycanom uvidíte. Nemyslíme si, že je to nutne zle. Vďaka tomu bude nový Hyundai na ceste neprehliadnuteľný. Zároveň je však takmer isté, že sa jeho futuristické tvary nezapáčia všetkým.

A to mohol vyzerať ešte o triedu divokejšie. Stačilo, ak by sa štylistické centrum držalo receptu, ktorý použilo pri prerode konceptu 45 na Ioniq 5. Obe autá sú letmým pohľadom na nerozoznanie. V prípade „Šestky“, respektíve jej vývoja z dva roky starej štúdie Prophecy, boli návrhári na trochu kratšej uzde, ťažko ale povedať, či je to dobre alebo zle.

Naopak o interiéri môžeme povedať, že vyzerá v porovnaní s konceptom Prophecy obyčajne a to je len dobre. Pôvodné auto malo namiesto volantu len akési anatomické rukoväte po stranách (jedna na stredovej konzole, druhá vo výplni dverí), skrátka divoký nápad, ktorý by praxi asi veľmi nefungoval.

Napriek tomu sa nedá povedať, že by kabína Ioniqu 6 vyzerala nudne. Volant či široký prístrojový panel natiahnutý až do stredu palubnej dosky a tvorený dvomi displejmi, je bez väčších zmien prevzatý z Ioniqu 5. A podobne je na tom i panel ovládania klimatizácie. Výraznejšie ambientné osvetlenie a výlučne digitálne spätné zrkadlá s kamerami a prídavnými obrazovkami (ktoré sa už dostali aj do „Päťky), však robia z tohto auta tak trochu futuristické retro z 80. rokov, a to nemyslíme ako urážku.

Trochu viac sa mohli Kórejci rozpísať vo svojej tlačovej správe o technike, usúdili ale zrejme, že bude lepšie nerozptyľovať nás pri štúdiu fotografií. Preto v podstate jediné, čo vieme, je to, že nový Ioniq je postavený na koncernovej modulárnej platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), a tým pádom tu máme veľmi blízkeho príbuzného modelu Ioniq 5 a Kie EV6.

Ak budú gény implantované dôsledne, máme pred sebou aerodynamický sedan s jedným alebo dvomi elektromotormi, výkonom od 170 do 325 koní (a ak dorazí model N, tak až 585 koní) a dvomi veľkosťami akumulátorov s kapacitou 58, respektíve 77,4 kWh.

Detailnejšia premiéra tohto auta je naplánovaná na 14. júla, a aby sme vám trochu skrátili čakanie, môžeme pridať pár kuriozít spojených s jeho environmentálnou stránkou. Hyundai Ioniq 6 dostal koberčeky z recyklovaných rybárskych sietí, na dverách je farba získaná z rastlinných olejov a sedadlá i strop sú čalúnené látkou vyrobenou z recyklovaných fliaš PET. Ďalšie pigmenty na lak karosérie automobilka získava zo starých pneumatík i bambusu a samozrejme nečakajte pravú kožu. Eko je dnes údajne len koženka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Hyundai