Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Môže mať Nissan X Trail len so spaľovacím motorom pohon všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Prvá limuzína Volkswagen s elektrickým pohonom: svetová premiéra ID. AERO1

Novinky

29.6.2022

Dynamický, výkonný a dokonale aerodynamický: dnešnou premiérou štúdie ID. AERO v Číne poskytuje Volkswagen náhľad na prvú globálnu limuzínu značky s výlučne elektrickým pohonom. Budúci model bude situovaný v segmente limuzín vyššej strednej triedy. Jeho progresívny, štýlový a aerodynamický dizajn umožnil veľkorysý vnútorný priestor v kabíne posádky. Sériová verzia pre čínsky trh sa má začať predávať v druhom polroku 2023. Takisto na rok 2023 plánuje Volkswagen štart výroby sériového európskeho modelu v závode Emden.

„Štúdiou ID. AERO poskytujeme náhľad na ďalšieho člena rodiny ID. Je to automobil s emocionálnym a súčasne veľmi aerodynamickým dizajnom, dojazdom vyše 600 kilometrov, mimoriadnou priestorovou ponukou a interiérom premium,“ povedal Ralf Brandstätter, výkonný riaditeľ značky  Volkswagen Osobné automobily. „S našou stratégiou ACCELERATE intenzívne pokračujeme v elektrifikácii našej modelovej ponuky. Po ID.4 bude tento model našim ďalším svetovým automobilom pre regióny Európa, Čína a USA.“

 

Štúdia má dĺžku takmer 5 metrov a výrazne aerodynamický tvar. Elegantne splývajúca strecha v štýle kupé prispieva k vynikajúcemu koeficientu aerodynamického odporu iba 0,23. Modulárna stavebnica elektromobility MEB koncernu Volkswagen umožnila vytvoriť dlhý rázvor, krátke previsy karosérie a nezvyčajne priestrannú kabínu posádky. ID. AERO má v podlahe lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s kapacitou 77 kWh netto. Kombinácia efektívneho pohonu a veľmi dobrých aerodynamických vlastností umožňuje dojazd do 620 kilometrov (WLTP)3, vďaka čomu je ID. AERO pohodlným vozidlom na dlhé cesty.

 

Elektrická ofenzíva v Číne.

So štúdiou ID. AERO, blízkou sériovému modelu, Volkswagen v rámci svojej stratégie ACCELERATE zrýchľuje ofenzívu elektromobility v Číne. Po modeloch ID.3, ID.4 a ID.62 bude sériová verzia ID. AERO už štvrtým elektrickým modelovým radom v Číne, kde sa má začať predávať v druhom polroku 2023. Na čínskom trhu sa budú predávať dve verzie – z ktorých každú bude vyrábať iný spoločný podnik (FAW-Volkswagen a SAIC-Volkswagen). Prostredníctvom tejto regionálnej stratégie sa Volkswagen chce stať v Číne hlavným výrobcom udržateľných vozidiel. Už v roku 2030 má mať najmenej každý druhý predaný automobil v Číne elektrický pohon.

 

Volkswagen v rámci stratégie Way to ZERO zintenzívňuje ofenzívu elektromobility na celom svete. Preto sa má sériová verzia ID. AERO ako nový špičkový model rodiny ID. predávať ako ďalší globálny model okrem Číny aj v Európe a Severnej Amerike.

 

Elegantný dizajn definovaný aerodynamikou, svetelná lišta dookola karosérie a metalizované lakovanie.

Dizajn ID. AERO po prvý raz prenáša výrazové prostriedky rodiny ID. na karosériu limuzíny vyššej strednej triedy. Cez aerodynamicky tvarovanú prednú časť a klenutú strechu kabíny vzduch optimálne obteká teleso karosérie. Mierne vtiahnutá zadná časť s odtrhovou hranou upokojuje prúdenie vzduchu.

 

Športové 22-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v dvojfarebnom vyhotovení sú sčasti vytvarované ako turbína, pričom kolesá sú plynulo integrované do blatníkov. Vonkajšie kľučky dverí nahrádzajú osvetlené dotykové plochy, ktoré prispievajú k ďalšiemu zníženiu odporu vzduchu. V hornej časti pontónu karosérie prebieha markantná bočná hrana Tornado Line, klenutá strecha kabíny plynulo splýva smerom dozadu. Celkový dizajn vizuálne znižuje dlhú limuzínu a dodáva jej dynamiku.

 

Štúdia ID. AERO je nalakovaná v svetlom metalizovanom odtieni laku Polar Light Blue Metallic, ktorého farebné pigmenty pri určitom uhle dopadu svetelných lúčov vytvárajú zlatistý lesk. Strecha je na kontrast k telesu karosérie nalakovaná vysoko lesklou čiernou farbou.

Nápadným prvkom na prednej časti karosérie je horizontálne rozdelený otvor na vstup vzduchu v nárazníku s mriežkou so štruktúrou včelieho plástu, typickou pre modely rodiny ID. („ID. Honeycombs“).

 

Nezameniteľným prvkom dizajnu ID. AERO je úzka svetelná lišta, vychádzajúca do strán od osvetleného loga VW ponad adaptívne svetlomety IQ.LIGHT – LED-Matrix a cez blatníky prechádzajúca až do predných dverí. S prerušeniami v obidvoch bočných dverách svetelná lišta pokračuje ako svietiace dotykové plochy nahrádzajúce vonkajšie kľučky až po zadnú časť karosérie, kde sa na zadnom čele v tmavej ploche mení na červený svietiaci pás, prerušený v strede červeným svietiacim logom. Zadné skupinové svetlá sú vytvorené pod týmto pásom zo segmentov LED so štruktúrou včelieho plástu.

 

ID. AERO demonštruje všestrannosť MEB.

Štúdia budúceho sériového modelu ID. AERO demonštruje flexibilitu modulárnej stavebnice elektrického pohonu MEB koncernu Volkswagen, na báze ktorej sa dajú vytvoriť vozidlá rozličnej veľkosti a typu karosérie. Spektrum siaha od kompaktného crossovera cez SUV a minibus až po priestrannú limuzínu, pričom MEB pokrýva rozličné segmenty vozidiel. S ID. AERO tak MEB umožňuje rozšírenie rodiny ID. do segmentu limuzín vyššej strednej triedy. Okrem toho MEB naplno využíva možnosti elektromobility od pohonu jednej alebo obidvoch náprav cez dlhý dojazd až po najvyššiu úroveň digitálnej konektivity, umožňujúcej aktualizácie softvéru Over-the-Air a funkcie na želanie.

 

Výroba európskej verzie v Emdene.

Sériová verzia ID. AERO pre Európu sa má začať vyrábať v roku 2023 v závode Emden v Nemecku, kde sa v súčasnosti ešte vyrába model Passat no už prebieha transformácia na výrobu elektrických vozidiel. Výrobou elektrických vozidiel vo veľkých objemoch tak Emden ako jeden z prvých závodov v spolkovej krajine Niedersachsen (Dolné Sasko) výrazne prispeje k elektrifikácii modelového programu a zníženiu flotilových emisií CO2 nových vozidiel Volkswagen.

 

 

1 ID. AERO: vozidlo je štúdia a ešte sa nepredáva.

2 Model pre čínsky trh, ktorý sa nepredáva v Európe.

3 Prognóza dojazdu v cykle WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) na valcovej brzde (nie sériové vozidlo). Dojazd WLTP sériových vozidiel sa môže líšiť podľa vybavenia. Reálny dojazd závisí od spôsobu jazdy, rýchlosti, používania komfortných/vedľajších spotrebičov, vonkajšej teploty, počtu osôb/užitočného zaťaženia a topografie.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén