Trnavská automobilka Stellantis Slovakia (PCA Slovakia) prežila pandémiu obstojne. Aj preto Francúzi veria tunajšiemu podniku natoľko, že sa tu rozhodli preinvestovať v ďalších rokoch viac ako 180 miliónov eur a rozbehnúť nový výrobný program.

Ten by mal úzko súvisieť s elektromobilitou a zrejme aj novými modelmi skupiny. Stabilitu trnavskej fabriky na ďalšie investície potvrdzujú aj najnovšie zverejnené výsledky, podľa ktorých si bývalý Peugeot-Citroën výrazne zlepšil zisk a udržal aj tržby.

Súboj o čipy

Druhý rok pandémie sa opäť prejavil bezprecedentnou krízou dodávok polovodičových komponentov a v prípade jedného z najväčších zahraničných investorov v slovenskom autopriemysle vyústil do medziročného poklesu produkcie o 6,4 percenta.

Naopak, produkcia prvého elektromobilu v trnavskej fabrike, modelu Peugeot e-208, medziročne vzrástla až o viac ako štvrtinu. Dodatočné výpadky polovodičových komponentov druhý rok po sebe si ale vyžiadali svoju daň.

Pre Trnavu to znamenalo nutnosť zastaviť výrobu na viac ako stovke zmien, čo viedlo k tomu, že vlaňajšia produkcia automobilky dosiahla objem približne 316,5-tisíca vozidiel.

Martin Dzama, generálny riaditeľ Stellantis Slovakia
Zdroj: ROBO HUBAČ
Martin Dzama, generálny riaditeľ Stellantis Slovakia

S počtom 185-tisíc vozidiel si prvenstvo (58,5 percenta) udržal model Citroën C3, z ktorého bolo vlani vyrobené už miliónte vozidlo. Pri produkcii 131,4-tisíca vozidiel z modelu Peugeot 208 dosiahol jeho podiel 41,5 percenta.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa