Aby sa spoločnosť GM držala aktuálnych trendov, na európsky trh chce vstúpiť pomocou dvoch elektromobilovGMC Hummer EVCadillac Lyriq. Takýto krok môže výrazne zvýšiť prítomnosť koncernu na európskych trhoch, je tu však háčik, ktorý sa týka hlavne Hummeru EV.

Problémov je niekoľko a hlavne s Hummerom

Vďaka tomu, že je postavený na platforme Ultium, je obrovský. To by pri Hummeri nemusela byť vôbec prekvapivá či závažná informácia. Ide však o to, že s hmotnosťou 4 103 kg už najbežnejšie vodičské oprávnenia skupiny B v niektorých krajinách Európy neumožňujú takéto vozidlo šoférovať. Elektrické monštrum, ktoré túto masu rozhýbe z nuly na 100 km/h v priebehu troch sekúnd, má dĺžku päť a pol metra a šírku 220 centimetrov.

Keďže osobné vozidlá legislatíva v Európe často definuje ako tie do tri a pol tony, Hummer EV by zapadol do kategórie nákladných vozidiel, na ktoré nemá vodičský preukaz každý.

Hummer EV.
Zdroj: GMC

Ďalší problém spočíva v tom, že jazdiť a parkovať vyše štvortonového „drobčeka“ na európskych cestách, ktoré sú plné úzkych historických prejazdov, určených pre konské povozy, určite nebude žiadna slasť. To je však skôr vec osobného rozhodnutia.

Ilustračná foto.
Neprehliadnite

Musk tvrdí, že konkurenčné firmy Lucid a Rivian zbankrotujú

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa