Asos je ďalším, ktorý potvrdzuje vážne problémy e-commerce sektoru

Akcie e-commerce firiem stratili v tomto roku už medziročne 52%, za minulý rok 66 %, čím prakticky prišli o takmer celý zisk z prvej fázy pandémie a tým aj o svoje zdanlivé víťazstvo. “Pri pohľade späť to vyzerá, že elektronický obchod bol v bubline poháňanej masívnym presunom výdavkov od služieb k tovarom počas pandémie. Úrokové sadzby zároveň klesli na rekordné minimá, čo zvýšilo ocenenie akcií do astronomických výšok,” hovorí Peter Garnry, akciový stratég Saxo Bank. No karta sa obrátila. Potvrdzuje to v poradí ďalšia firma zo sektoru. Spoločnosť Asos so sídlom v Spojenom kráľovstve potvrdila, že vyhliadky online obchodu s módou sa zhoršujú kvôli rekordnej inflácii a kríze životných nákladov.

Asos, e-commerce gigant v oblasti módy, znižuje prognózy príjmov aj zisku na ďalší rok. Je za tým vyšší počet vrátených objednávok a veľký tlak na náklady v rámci logistiky a dodávateľských reťazcov. Odhadovaný zisk pred zdanením, ktorý firma oznámila, je teraz o 20 až 60 miliónov libier nižší oproti pôvodným 100 až 130 miliónom libier. Ak svetová ekonomika skĺzne do recesie, znížené prognózy nemusia stačiť.

Elektronický obchod bol pritom po počiatočnom šoku adeptom na víťaza pandémie. No následne sa začali prudko zvyšovať náklady na logistiku, čo začalo požierať zisky firiem online obchodu. “Ďalšou ranou je pre odvetvie kríza životných nákladov spôsobená enormnou infláciou poháňanou cenami energií a potravín, ktorá znižuje dopyt,” vysvetľuje odborník Saxo Bank.

Prehľad výkonnosti tematických košov Saxo Bank

Akciový analytik Saxo Bank
Zdieľať
Komentáre