Šéf Tesly a najbohatší človek sveta je presvedčený, že pokiaľ jeho konkurenti dramaticky neznížia náklady, skončia „na smetisku dejín, ako každá iná automobilka okrem Tesly a Fordu“.

V podstate tým naznačil, že bankrot ešte nemusí znamenať úplný koniec. Chrysler a General Motors v roku 2009 tiež zbankrotovali, ako E. Musk pomerne často vo svojich výrokoch pripomína, a ťažkosti aj napriek tomu prekonali.

Rivian je vraj príliš drahý

Miliardár si myslí, že elektromobily Rivian sú príliš drahé na to, aby sa predávali v dostatočnom množstve. Nehovoriac o tom, že firma nedávno ešte zvýšila ceny, aby pokryla výpadky spôsobené dodávateľským reťazcom a vysokou infláciou.

Nízky objem predajov podľa E. Muska spôsobí, že spoločnosť Rivian nebude schopná pokryť ani výrobné náklady. Tá však plánuje produkovať aj lacnejšie modely oproti súčasným, čím by mohla situáciu zmeniť.

Pickup Rivian R1T začína v základnej výbave približne na úrovni 64-tisíc eur a elektrické SUV s názvom R1S sa predáva od 69-tisíc eur. Firma mala pôvodne začať s oficiálnym importom do Európy už na začiatku roka 2022. Zatiaľ sa však objavilo iba niekoľko kusov vozidiel, ktoré boli zrejme dovezené individuálne.

Odporúčal by som Rivianu okamžite a drasticky znížiť výrobné náklady, lebo inak sú stratení. A to sa vlastne týka aj každej inej automobilky.
E. Musk
čerpacia stanica
Neprehliadnite

Autá so spaľovacím motorom ešte neukazujú koncové svetlá

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa