Chiara Ferragni: Talianska blogerka, ktorá vybudovala globálnu značku

Chiara Ferragni: Talianska blogerka, ktorá vybudovala globálnu značku
  • 28.05.2022
  • Michaela Kožáková

Meno Chiara Ferragni pravdepodobne nie je veľmi povedomé väčšine ľudí nad 35 rokov. Mnohí z nás si možno povedia, že je to len ďalšia z tisícky influenceriek, ktoré sa fotia v každej vychytenej kaviarni s dokonalým účesom a ktoré zarábajú na propagovaní kozmetických produktov. Chiara Ferragni však reprezentuje výraznú osobnosť, ktorá premenila svoju vášeň k móde na uznávanú globálnu značku. 

Blonďavý šalát

Bývalá študentka medzinárodného práva na Milánskej univerzite Bocconi pochádzajúca z malého mesta neďaleko Milána, založila svoj módny blog The Blonde Salad (Blonďavý šalát) v roku 2009, v ktorom dokumentovala svoj osobitý štýl. Jej blog predstavoval akýsi neúctivý pohľad na módny svet. Chiara nedokončila štúdium, pretože jej sláva v Taliansku rástla dostatočne rýchlo na to, aby si slušne zarobila na živobytie. Len tri skúšky pred ukončením štúdia to vzdala. 

V roku 2013 sa presťahovala do Los Angeles, pretože „pódium v ​​Miláne" bolo pre ňu príliš malé. Chiara sa chcela internacionalizovať, naučiť sa poriadne po anglicky a stratiť taliansky prízvuk. Čoskoro ju časopis Forbes zaradil do zoznamu s názvom „30 pod 30" – medzi tridsať najúspešnejších umelcov pod tridsať rokov. Ako prvá módna blogerka sa objavila na obálke španielskeho módneho a lifestylového magazínu Vogue. 

V roku 2015 dosiahla až taký veľký úspech, že Harvard Business Review spustil svoju vôbec prvú prípadovú štúdiu o módnom influencerovi. Do Talianska sa vrátila v roku 2016 ako svetovo najsledovanejšia módna blogerka s medzinárodným uznaním. V priebehu rokov spolupracovala s významnými značkami ako Chanel, Ermenegildo Zegna, Louis Vuitton či Christian Dior.

Pozri aj: Celebrity a slávne osobnosti narodené v mesiaci máj

Chiara Ferragni

Zdroj: INSTAGRAM/chiaraferragni

Dvadsaťsedem miliónová Chiara

Chiarra Ferragni má dnes na Instagrame takmer 27 miliónov sledovateľov, čo je viac ako obyvateľov Austrálie. Tri štvrtiny jej stúpencov sú v Európe, predovšetkým v Taliansku, potom vo Francúzsku, Rusku a Španielsku. Množstvo fanúšikov má i v Ázii a Amerike. Predstavte si, že všetko to začalo jedným malým blogom. 

Chiara môže podnietiť pozornosť i starších generácií, ktoré veria, že úspech by mal prameniť z rozpoznateľného talentu. Krásna Talianka, ktorá založila svoj osobný úspech na fotografovaní seba v rôznych outfitoch a komentovaní módnych trendov, je príkladom influencerky, ktorá ide nad rámec blogovania na všetkých platformách. 

Na svoj osobný účet zverejňuje fotografie asi šesťkrát denne – selfie svojho neobyčajného života prežitého v spoločenských šatách, v pyžamách, s kuframi na pracovných cestách a dovolenkách. Jej fanúšikovia majú jasný prehľad o jej každodennom živote. Kedy to vlastne všetko stíha?

Dcéra zubára a spisovateľky, hovorí, že presne vie, prečo je taká populárna: „Ľuďom sa páči môj príbeh ženy, ktorá sa sama vypracovala.“

V roku 2016 Chiara zmenila svoj blog na plnohodnotnú webovú stránku životného štýlu a rozšírila ju na platformu elektronického obchodu. V októbri 2017 sa Chiara stala predsedníčkou a generálnou riaditeľkou svojej spoločnosti TBS Crew Srl. V septembri 2019 mal na filmovom festivale v Benátkach premiéru „Chiara Ferragni Unposted“, dokument o Chiarinom živote a kariére, a nasledujúci týždeň bol na tri dni uvedený iba na plátnach talianskych kín. 

Premietanie získalo status najnavštevovanejšieho filmového podujatia v talianskej histórii kinematografie. Za tri dni si ho pozrelo viac ako stošesťdesiattisíc ľudí. 

Chiara Ferragni je dnes považovaná za priekopníčku v módnom a komunikačnom priemysle, kde sa jej podarilo vytvoriť nový sektor a stať sa úspešnou podnikateľkou.

Značka Chiara Ferragni

Zdroj: INSTAGRAM/chiaraferragni

Značka Chiara Ferragni

Chiarin podnikateľský plán je zmesou technologického podnikania a staromódneho talianskeho obchodného zmyslu. Jej značka Chiara Ferragni bola uvedená na trh v roku 2013 ako módna značka topánok. Počas niekoľkých sezón sa značka vyvíjala a dnes okrem topánok ponúka i odevy, plavky, šperky, doplnky ako kabelky, kufre a dokonca i detské oblečenie, nábytok do detskej izby či kočíky s typickým logom jej značky – veľkým modrým okom s dlhými mihalnicami. Jej najnovšia kolekcia prsteňov je veselá, farebná a jedinečná tak ako Chiara sama.

Novými dizajnérskymi okuliarmi Chiara Ferragni 2022, ktoré vynikajú explóziou farieb a rafinovaných, drsných tvarov, táto talianska influencerka určila nový trend roku 2022 vo svete talianskych okuliarov. Ak sa aj vám zapáčia, buďte rýchli, pretože jej produkty sa predávajú rýchlosťou svetla!

Chiara nezabúda ani na svojich najbližších a postupne zapája svoje mladšie sestry Francescu a Valentinu, ale i svoju mamu Marinu do práce pre svoju talentovú agentúru.

Rodina Ferragni

Zdroj: INSTAGRAM/chiaraferragni

Rodina Ferragni

Chiara Ferragni a taliansky rapper Federico Lucia, známy ako Fedez, spolu začali chodiť koncom roka 2016 a zosobášili sa 1. septembra 2018 v Noto na Sicílii. Známi a rodina prileteli na ostrov súkromným lietadlom a svadba sa, samozrejme, niesla v elegantnom duchu s nádychom luxusu. Chiara povedala svojmu partnerovi áno v nádherných šatách od Dior Haute Couture a potom sa prezliekla do ďalších dvoch krásnych kúskov tiež z dielne značky Dior. Manželia dokonca majú svoj vlastný hastag #TheFerragnez. 

Chiara a Fedez majú spolu dve deti – chlapčeka Leone, ktorý má 4 roky a dievčatko s menom Vittoria, ktorá oslávila v marci jeden rok. Pyšná mamička Chiara nešetrí na svojom instagramovom účte ich rozkošnými fotografiami vo vkusných a drahých kúskoch svojej značky. 

The Ferragnez

Zdroj: INSTAGRAM/chiaraferragni

The Ferragnez

Minulý rok sa stal dokumentárny film s názvom The Ferragnez, ktorý bez filtrov rozpráva o mimoriadnom živote Chiary Ferragni a jej rodiny, jednou z najlepších reality show v Taliansku. Ich svadobné spravodajstvo v roku 2018 konkurovalo spravodajstvu princa Harryho a jeho manželky Meghan Markle. Fedez a Chiara dokonca dovolili, aby kamery a zvedavé oko fanúšikov mohlo byť súčasťou ich sedení v manželskej poradni. Ako povedala Chiara: „Je dôležité neukazovať svetu iba šťastný a dokonalý život.“  Vo filme s niekoľkými epizódami si zahrali aj Chiarini rodičia a sestry. Tým, ktorí sledujú celebrity a ich život, možno napadne otázka: „Ako sa povie „Kardashian“ po taliansky?" A poznáte i odpoveď. 

Život Chiary Ferragni a jej rodiny je ako výkladná skriňa. Ale toto je presne to, čo táto úspešná modelka, podnikateľka a majiteľka obrovského impéria chce. Ako vraví ona sama: „Ľudia milujú, keď môžu cezo mňa snívať." Možno sa aj vy prichytíte, ako si prezeráte jej fotky na Instagrame a predstavujete si samých seba v luxusnom hoteli v Taliansku alebo na týždni módy v Paríži. Ďakujeme, Chiara.

Neprehliadni: Sandra Bullock: Poznáte tajomstvo jej krásnej pleti?

Zdroj foto: úvodná koláž - Instagram.com/chiaraferragni

  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Návrat hore
Autor článku

Čo čítajú ostatní