Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Môže mať Nissan X Trail len so spaľovacím motorom pohon všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

PREMENA AUTOMOBILOVÉHO PRIEMYSLU: RENAULT ODHAĽUJE SVOJE KONCEPČNÉ VOZIDLO SCENIC VISION

Novinky

23.5.2022

Renault sa skrz svoju koncepciu udržateľnosti a strategického plánu Renaulution vydal na cestu zásadnej premeny. Zameriava sa  na ekonomickú, environmentálnu a sociálnu dimenziu svojich aktivít s cieľom dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v Európe do roku 2040 a celosvetovo do roku 2050.

K dosiahnutiu tohto cieľa má Skupine pomôcť odhalenie nového koncepčného vozidla Scénic Vision na konferencii Change NOW v Paríži. Koncepčné vozidlo stelesňuje záväzok značky Renault k udržateľnému rozvoju a reflektuje úmysel značky dosiahnuť dekarbonizáciu v rámci celého životného cyklu svojich vozidiel.

 

Unikátny, v jednotnom i množnom čísle: priekopnícke koncepčné vozidlo

 

Renault píše novú kapitolu svojej histórie inovatívnym koncepčným vozidlom. Zvonku predznamenáva budúce plne elektrické vozidlo rady Renault. Zvnútra pozýva pasažierov do budúcnosti, v ktorej robia technológie a inovácie svet udržateľnejším a šetrnejším k životnému prostrediu.

 

Design, ktorý otvára cestu pre nové perspektívy

 

Koncepčné vozidlo Scénic Vision je skutočným stelesnením tzv. Novej vlny. Exteriér odhaľuje tvary a štýl nového rodinného vozidla, ktoré bude uvedené na trh v roku 2024. Dizajn interiéru zase našepkáva o podobe interiéru vozidiel Renault v budúcnosti.

Jeho hybridný, elektrický aj vodíkový motor odráža snahu Renault nájsť riešenia pre všetky spôsoby používania vozidla a je súčasťou dlhodobej vízie, ktorá siaha až do roku 2030. Tento dizajn otvára cestu k novým perspektívam a hlavnej myšlienke, podľa ktorej autá a ľudia majú spoločný smer a hodnoty

 

 

Ochrana prírodných zdrojov

 

  • 70 % materiálov použitých vo vozidle je recyklovaných a cez 95 % z nich je recyklovateľných, vrátane batérie.
  • Podlaha vozidla je vyrobená z plastového odpadu , ktorý pochádza z iných zdrojov (fľaše od mlieka, plastové trubky). Celkom 30 % materiálov z plastu na vozidle Scénic Vision pochádza z biologických zdrojov. Prvky v interiéri sú z recyklovateľného karbónu z leteckého priemyslu.
  • Krátke slučky sa využívajú u strategických materiálov ako platina, meď, hliník a oceľ, a tiež pri nerastoch na výrobu batérie.
  • Pneumatiky sú od výrobcu GNSPR, ktorý sa zaviazal k zodpovednému podnikaniu a berie ohľad na ochranu životného prostredia a ľudské práva.
  • Vo vozidle nie je koža a namiesto nej sa používa 100 % recyklovaný nízkouhlíkový polyester.
  • Nádrž na palivo je vyrobená z uhlíkových vlákien, ktoré sa vyrobili z odpadu z papierenského priemyslu.

 

Lepšia kvalita ovzdušia

 

  • Interiér: vzduchový filter vo dverách vodiča zlepšuje kvalitu vzduchu vo vnútri vozidla pomocou filtrovania vzduchu zvonku.
  • Exteriér: čierne pigmenty v laku karosérie vznikli spracovaním častíc zachytených v atmosfére – ide o farbivo bez syntetických pigmentov, čo prispieva k lepšej kvalite ovzdušia.

 

Ochrana klímy

To najlepšie z elektriny a vodíka

 

  • Technológia H2-Tech: hybridné vozidlo, elektrické aj vodíkové, je vybavené palivovým článkom s výkonom 16 kW. Technológia H2-Tech je založená na technológii „navyšovania rozsahu“ (range extender), čo umožňuje implementovať batériu, ktorá je dvakrát ľahšia a pritom má rovnaký dojazd, čím sa ešte viac napomáha snahám o dekarbonizáciu vozidla. Skupina Renault v spolupráci s firmou Hyvia (joint venture s Plug Power) už ponúka H2 riešenia u ľahkých úžitkových vozidiel.
  • Vďaka ich existujúcim partnerstvám zanecháva vozidlo Scénic Vision uhlíkovú stopu, ktorá je o 75 % nižšia, než u elektrického vozidla ako napríklad elektrický Megane E-Tech. Batéria tohto vozidla predstavuje až o 60 % menšiu uhlíkovú záťaž v porovnaní s podobnou batériou, a to vďaka použitiu krátkych slučiek a nízkouhlíkových zdrojov v prípade nerastov, a tiež vďaka uprednostneniu nízko uhlíkovej energie, ktorá sa používa pri zostavovaní a výrobe batérie.

 

Starostlivosť o užívateľa

Bezpečnosť

 

Absolútna transparentnosť a viditeľnosť

  • Kamerový systém integrovaný v prednej časti vozidla významne rozširuje zorné pole vodiča, a to o 24 %. Je to vďaka obrazovke umiestnenej na palubnej doske, ktorá zobrazuje bezprostredné okolie vozidla. Čelné sklo je tak opticky rozšírené na 180° a umožňuje úplnú viditeľnosť, predná kapota akoby zmizla a stáva sa transparentnou.

 

Nová generácia bezpečnosti a prepojeného zdravia: Safety Coach

  • Rozhranie hodnotenia rizík pomáha predikovať krízové stresové situácie. Systém kompenzuje nepozornosť vodiča a poskytuje personalizované rady pre neustále zlepšovanie vodičových návykov. Toto rozhranie tiež poskytuje vodičovi zdravotné rady na základe analýzy dát zhromaždených kamerami a pripojenými senzormi umiestnenými v kabíne (tepová frekvencia, únava, atď.).

Inklúzia

 

Vozidlo, ktoré sa prispôsobí svojmu užívateľovi

  • Systém rozpoznávania tváre umožňuje otváranie dverí a nastavenie vozidla podľa profilu vodiča. Tento systém tiež umožňuje prispôsobiť jazdné vlastnosti schopnostiam vodiča.

 

Mimoriadne personalizovaný a komplexný zvukový priestor

  • Každé sedadlo je vybavené mikrofónmi a reproduktormi pre zaistenie vlastného zvukového prostredia (rádio, hi-fi, šoférovanie s hlasovým ovládaním) pri zachovaní optimálnej komunikácie na palube. Vzájomný prenos hlasu cestujúcich a vodiča a v prípade potreby zosilnenia hlasu uľahčuje komunikáciu medzi cestujúcimi vo vozidle, najmä pokiaľ je na palube nepočujúci používateľ.

 

Zvýšená dostupnosť

  • Absencia stredového stĺpika a rovná podlaha uľahčujú prístup osobám so zníženou mobilitou.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén