Televízna relácia Autosalón sa v premiére vysiela každú nedeľu na STV1 o 9:40
s reprízami v utorok o 17:30 na STV2, v stredu o 5:30 na STV1 a v sobotu o 10:50 na STV2
Hyundai Kona
 
 
Aktuálna súťažná otázka
 
Môže mať Nissan X Trail len so spaľovacím motorom pohon všetkých kolies?
 
A: Áno

B: Nie

 
 
 

Umocnené emócie: nové pakety competition a competition plus pre Audi RS 4 Avant a Audi RS 5

Novinky

19.5.2022

Vyššia úroveň športových vlastností

Napriek orientácii na zvýšenie pôžitku z jazdy poskytuje manuálne nastaviteľný športový podvozok RS pro širokú škálu vlastností medzi komfortom a vysokou jazdnou dynamikou. Vďaka tomu sa dajú aj dlhé jazdy absolvovať pohodlne s využitím všetkých dostupných asistenčných systémov a bez akýchkoľvek obmedzení. Tento nastaviteľný podvozok má pri RS 4 Avant* alebo RS 5* z výroby o 10 milimetrov menšiu svetlú výšku oproti bežným exemplárom RS. Navyše sa podvozok dá nastaviť o ďalších 10 milimetrov nižšie, čo predstavuje zmenšenie svetlej výšky celkovo o 20 milimetrov oproti sériovému vyhotoveniu. Zmenená charakteristika pružín, v troch stupňoch nastaviteľné tlmiče pruženia a tvrdšie stabilizátory nielen umocňujú zážitok z jazdy ale pri jazde na pretekovom okruhu umožňujú skrátiť  časy na kolo. Jazdné vlastnosti sú so športovým podvozkom RS pro ešte precíznejšie a agilnejšie. Okrem toho je pri obidvoch paketoch competition obmedzovač maximálnej rýchlosti nastavený na vyššiu hodnotu 290 km/h.

Audi RS 4 Avant* (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8 – 8,7; kombinované emisie CO2 v g/km: 201– 199) s paketom competition vyšprintuje z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, čo predstavuje zlepšenie oproti sériovej verzii o 0,2 sekundy. Audi RS 5 Coupé* a RS 5 Sportback* (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8 – 8,7; kombinované emisie CO2 v g/km: 201– 199) absolvujú štandardný šprint 0-100 km/h za 3,8 sekundy, čo predstavuje zlepšenie o 0,1 sekundy.

Prevodový pomer dynamického riadenia je zmenený na 1:13,1. Vďaka tomu majú modely RS 4 a RS 5 lepšiu smerovú stabilitu pri stredných, vysokých a veľmi vysokých rýchlostiach. Prepracovaný športový diferenciál systému quattro predovšetkým pri nastavenom jazdnom režime „dynamic“ zvyšuje agilitu a tým aj pôžitok z jazdy. Nový dátový súbor v riadiacej jednotke so zmenenými parametrami zabezpečuje prenos väčšieho podielu krútiaceho momentu motora na zadné kolesá. Okrem toho modifikovaný softvér riadiacej jednotky prevodovky – ktorý Audi Sport GmbH používa iba v kombinácii s paketmi competition – zabezpečuje skrátenie časov radenia a tým citeľne väčšie rozdiely medzi jednotlivými nastaviteľnými jazdnými režimami. Zvýšenú dynamiku je potrebné kompenzovať väčším negatívnym zrýchlením. V kombinácii s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, nanovo vyladeným softvérom ABS a brzdami RS s keramickými kotúčmi je brzdná dráha zo 100 km/h kratšia až o 2 metre.

Špeciálne pre pakety competition pripravila spoločnosť Audi Sport GmbH novú športovú výfukovú sústavu RS s matnými čiernymi koncovkami. Intenzívny zvuk pri tom vzniká nielen použitím tejto výfukovej sústavy, ale aj redukciou tlmiacich materiálov medzi motorovým priestorom a kabínou posádky, ktorá súčasne prispieva k zníženiu hmotnosti vozidla o 8 kilogramov. Modifikácia softvéru riadiacej jednotky motora spôsobuje výraznejšiu zmenu dynamického zaťaženia v športovom režime prevodovky S keď je v systéme Audi drive select nastavený jazdný režim „dynamic“ – čo zaručuje ďalšie zvýšenie emocionality.

Ostrejší vzhľad

V interiéri pakety competition a competition plus prinášajú atraktívne novinky. Bočné kryty rámov sedadiel majú vyhotovenie v čiernom klavírovom laku. Na želanie môžu byť sériové športové sedadlá RS s integrovanými opierkami hlavy potiahnuté kombináciou mikrovlákna Dinamica a kože Perlnappa. Materiál Dinamica je približne zo 45 percent vyrobený z vlákien z recyklovaných PET fliaš, na poťahy sedadiel je spracovaných 215 gramov PET vlákien. Navonok športový charakter zvýrazňujú kruhy Audi a označenie modelu v lesklom čiernom vyhotovení na kapote a dverách/veku batožinového priestoru. Po prvý raz je pre RS 4* a RS 5* k dispozícii k dispozícii farba karosérie Sebring Black Crystal effect. Kto chce ďalej zvýrazniť športový vzhľad svojho RS 4 Avant* alebo oder RS 5*, môže si objednať disky z ľahkej zliatiny competition vo farbe  Phantom Black s lesklo sústruženými povrchovými plochami. Na želanie môžu byť tieto disky vo formáte 20 palcov vybavené vysoko výkonnými pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, ktoré sú vhodné rovnako na jazdene po ceste, ako aj po pretekovom okruhu. Audi RS 5* má sériovo adaptívne svetlomety LED Matrix s laserovými diaľkovými svetlami. Audi RS 4 Avant* a  Audi RS 5* s paketom competition majú sériovo dizajnový komplet Optik Paket Black, na želanie a za príplatok Audi montuje exkluzívny dizajnový komplet  z lesklého karbónu.

Výlučne v kombinácii s paketmi competition je karbónový paket alternatívne dostupný aj v matnom vyhotovení (Carbon matt). Pri ňom sú povrchové diely ako napríklad kryty vonkajších spätných zrkadiel, lišta predného spojlera, bočné lamely, lišty v obkladoch prahov karosérie a difúzor v zadnom nárazníku vyhotovené z matného karbónu. Všetky ostatné plastové diely na karosérii sú čierne.

Ceny

Audi RS 4 Avant* má v Nemecku stanovenú cenu (s DPH 19 percent) od 86 000 euro, Audi RS 5 Coupé* od 87 000 Euro a RS 5 Sportback* od 87.000 euro. Príplatok za paket competition je 7875 Euro, za paket competition plus 11 875 eur.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© 4TV, s.r.o. 2010, Všetky práva vyhradené!
Akékoľvek kopírovanie a rozširovanie textov a fotografií, alebo ich častí je povolené len s písomným súhlasom prevádzkovateľa.

Webhosting a registrácia domén