Hovorí sa, že OpenAI už čoskoro predstaví niečo, čo by mohlo zosadiť Google z trónu
OpenAI možno už čoskoro predstaví vyhľadávač s umelou inteligenciou, ktorý by mohol zosadiť Google z trónu.
Spoločnosť OpenAI je momentálne jedným z lídrov v oblasti umelej inteligencie. Portál Windows Central ale informuje o klebetách, podľa ktorých by sa spoločnosť mohla pokúsiť zosadiť z trónu jeden z najväčších vyhľadávačov na svete.
Hovorí sa, že OpenAI pracuje na vyhľadávači, ktorý by spojil umelú inteligenciu a tradičné vyhľadávacie rozhranie, aké poznáme napríklad z Googlu. Spoločnosť si už podľa všetkého aj registrovala doménu search.chatgpt.com. Nový vyhľadávač by mala spoločnosť predstaviť už tento týždeň, počas konferencie.
Ak si vyhľadávač s umelou inteligenciou nájde svoje miesto a podarí sa mu vyhnúť sa legálnym problémom, potom by mohla spoločnosť OpenAI predstavovať vážnu konkurenciu pre Google.
Search (dot) ChatGPT (dot) com
May 9th.
— Pete (@nonmayorpete) May 2, 2024
Google vyhľadávač je stále najväčším a najpoužívanejším vyhľadávačom na internete. Svoje prvenstvo si drží aj napriek tomu, že Microsoft výrazne zainvestoval do svojej platformy Bing.
Neprehliadnite
Čo sa ale týka nového vyhľadávača ChatGPT, spoločnosť neprezradila o ňom veľa informácií. Jediné čo vieme, je, že si registrovala doménu spolu s SSL certifikátom. Zatiaľ ale doména nefunguje. Príspevky zo sociálnej siete X ale ukazujú, že CEO OpenAI, Sam Altman, sa v poslednej dobe začal zaujímať o sféru vyhľadávačov. Z tohto hľadiska by bolo reálne, že spoločnosť oznámi nový vyhľadávač.
Ak používate umelú inteligenciu, potom iste viete, že schopnosti modelu ChatGPT sú naozaj impozantné. Mnohí užívatelia dokonca zastávajú názor, že ChatGPT je lepší ako Microsoft Copilot, ktorý je postavený na rovnakej technológií. Aj OpenAI aj Microsoft však v poslednej dobe čelili niekoľkým žalobám pre porušenie copyrightu.
Problémy s copyrightom
Veľké jazykové modely ako ChatGPT používajú obrovské množstvo internetového obsahu, aby sa mohli zdokonaľovať a učiť. Zároveň stále používajú internetové zdroje pri formulovaní svojich odpovedí. Publicisti nie sú veľmi nadšení, keď umelá inteligencia vezme ich vytvorený obsah a poskytne ho užívateľovi bez toho, aby užívateľ aspoň navštívil stránku autora.
Sam Altman on search in March 2024 (Lex Fridman Podcast):
“The intersection of LLMs plus search, I don’t think anyone has cracked the code on yet. I would love to go do that. I think that would be cool.”
— Pete (@nonmayorpete) May 2, 2024
Niektorí publicisti vydávajú svoju prácu zadarmo, no plácou pre nich je zisk, ktorý dostanú z reklamy. Keď užívateľ ich stránku obchádza úplne pripravuje ich o peniaze, ktoré by získali, ak by užívateľ stránku navštívil. Reklamy sú pre mnohých otravné, no ak napriek tomu užívatelia odoberajú obsah, ktorý niekto pre nich vytvoril zadarmo.
Spoločnosť OpenAI musí nájsť spôsob, ako tieto problémy vyriešiť. Až potom môže oficiálne spustiť vyhľadávač, ktorý by zmenil spôsob, ako sa dostávame k obsahu na internete. Bolo by nepochybne zaujímavé sledovať zosadenie Googlu z prvenstva, no nezabúdajme na to, že aj Google pracuje na spôsobe, ako svoju umelú inteligenciu previazať s vyhľadávačom.
Jedno je ale isté. Už čoskoro môžeme zistiť, či sa budúcnosť vyhľadávania naozaj bude zakladať na AI modeloch.
Komentáre