Lokálne produkty, ich marketing a moderný predaj boli témou prednášky na FEM

napísal

V rámci predmetu agrárny marketing sa 14. marca na Fakulte ekonomiky a manažmentu SPU v Nitre konala zaujímavá prednáška na tému lokálnych produktov a riešenia ich odbytu. Prednášajúci odborníci Ing. Ján Huba, CSc., zástupca Národného poľnohospodárskeho a potravinárskeho centra – Výskumného ústavu živočíšnej výroby a jeho syn - Ing. Jakub Huba, absolvent FEM, v nej prepojili vzdelávanie, výskum a prax.

Ján Huba sa zameral na prepojenie živočíšnej výroby s agroturistikou a lokálnou produkciou vo vybraných krajinách ako Rakúsko, Švajčiarsko a iné štáty Európskej únie. Poukázal na príklady regiónov, ktoré sú známe vyšľachtením konkrétnych plemien hovädzieho dobytka. V závere svojho vystúpenia poukázal filmovou ukážkou na úspešný príklad prepojenia živočíšnej výroby, produkcie lokálnych potravín a agroturistiky na Slovensku.

Jakub Huba priblížil problematiku riešenia odbytu slovenských producentov prostredníctvom obchodného reťazca YEME, ktorého je obchodným riaditeľom. V úvode predstavil svoju kariéru od praktikanta v uvedenom reťazci až po obchodného riaditeľa. Okrem základných faktov o reťazci sa účastníci prednášky dozvedeli aj o marketingových stratégiách spoločnosti. V diskusii sa študenti zaujímali o problematiku dodávateľských vzťahov s dodávateľmi potravín a nechýbala ani ochutnávka čerstvých potravín.

Podujatie prinieslo množstvo praktických poznatkov pre študentov, ako aj možnosť zmeniť pohľad na spoločnosťou často negatívne vnímanú živočíšnu výrobu.


Autor: doc. Patrik Rovný, Ústav marketingu, obchodu a sociálnych štúdií FEM

 

Ísť späť