Connect with us

Spravodajstvo

BMW R12 a R12 nineT: klasika po nemecky

Publikovaný

on

Výrobca motocyklov BMW prináša v roku 2024 na trh dva nové modely – pohodlnejší cruiser R12  a roadster R12 nineT pre vyznávačov agresívnejšej športovej jazdy. Oba sú vybavené novým boxer motorom. Má kombinované vzduchovo-olejovým chladenie. Zdvihový objem je 1170 cm kubických. Poďme sa pozrieť na ich spoločné znaky i rozdiely.

Rovnaký motor, 2 nastavenia

Dvojitý kľukový hriadeľ je u oboch motoriek umiestnený nad telom valcov. Dvojvalcový štvortaktný motor boxer so zdvihovým objemom 1170 ccm je chladený vzduchom i olejom. Vŕtanie a zdvih majú 101 mm na 73 mm. Kompresný pomer 12:1. Motor prispôsobili jeho potrebám v oboch modeloch rozdielne.

Výkon je v prípade R12 95 konských síl (70kW) pri 6500 ot./min. Krútiaci moment vrcholí na 110 Nm pri 6000 ot./min. R 12 nineT zvláda 109 konských síl pri 7000 ot/min a maximum krútiaceho momentu 115 Nm pri 6500 ot./min. Oba modely majú motor so šesťstupňovou prevodovkou a využívajú kardan. Vzduchový filter je umiestnený pod sedadlom.

Rúrkový oceľový rám a zliatinové kolesá

BMW pri oboch novinkách využíva oceľový rúrkový rám a zadný pomocný rám pripevnený pomocou skrutiek. Obrátené tlmiče majú v priemere 45 mm, na modeli R 12 nineT možné kompletné nastavenie – predpätie, tlmenie odskoku aj kompresie. R12 má predné tlmiče bez možnosti nastavenia.

Zadné pruženie a brzdy sa zhodujú na oboch motorkách. Na zadnom kolese je to jednostranná hliníková kyvná vidlica Paralever s možnosťou regulovať tlmenie pružiny. Predné plávajúce kotúče majú priemer 310 milimetrov. Vybavené sú radiálnými 4-piestovými strmeňmi. Zadná brzda má 2-piestový brzdový strmeň a jeden kotúč s priemerom 265 mm.

Oba modely majú zliatinové kolesá. V prípade R 12 má disk predného kolesa priemer 19 palcov a zadného 16 palcov. Priemer oboch kolies R12 nineT je 17 palcov.

Prístrojový panel – analóg alebo TFT?

BMW R12 aj R12 niteT majú v štandarde analógový prístrojový panel, ktorý v prípade roadstera ponúka aj funkciu otáčkomera. Teraz možno niektorým vyznávačom klasiky zabehne. Výrobca dodáva u oboch modelov možnosť namontovať digitálny displej, ktorý v ponúka aj možnosť „Pure ride mode“. Ten poskytuje bezprostredné informácie o rýchlosti, čase, rýchlostnom stupni či teplote okolia.

Cruiser R12 ponúka jazdné režimy Rock a Roll. R 12 nineT – Rain, Road a Dynamic. Dynamická kontrola trakcie a krútiaceho momentu motora je  štandardom u oboch strojov. K štandardnému vybaveniu patrí aj funkcia Keyless ride či porty USB-C a 12V, celoobvodové LED podsvietenie a funkcia Intelligent Emergency Call. Priplatiť si môžeš za BMW Connected Ride control, ktorá umožňuje pripojiť váš smatrfón k motocyklu (R 12 alebo R 12 nineT) prostredníctvom Bluetooth. Za príplatok dostaneš aj funkcie Headlight Pro, asistent rozbehu do kopca, či rýchle radenie.

Blackstorm metallic je štandard

Oba modely sú na trhu k dispozícii v troch farebných vyhotovenia. R 12 štandardne vo farbe Black Storm metallic, a v prípade záujmu v Aventurine Red metallic alebo Style Option 719. R12 nineT je štandardne vo farbe Black Storm metallic. Dá sa však objednať aj vyhotovenie Option 719 II a San Remo Green metallic.

Ceny motocyklov by mali byť začínajú na R12 na 13 990 EUR a R12 nineT na 17 300 EUR s DPH.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri